Vad äter ni med kokt potatis?
Vad äter ni med kokt potatis? Vad består den andra delen av rätten av?
Helst stekt fläsk och löksås, men även andra kominationer förekommer.
För svar på tillägsfrågan om vegetariskt altrnativ tycker jag kokt potatis funkar bra ihop med stuvad spenat.
Min inspiration var död så kul med era förslag. Har ni fler vegetariska förslag också?
Hemma hos oss blir det bara kokt potatis till fisk, men då är det också nästan alltid kokt till fisk också. Både varm och kall, som sill osv. Annars kör jag den alltid i ugnen.
Jag är en potatisälskare av rang och äter mer än gärna kokt potatis. Nu äter jag inte kött eller skaldjur, men väl fisk, så olika typer av fisk är rätt givet: ugnsbakad lax, stekt torsk, sill, fiskgratäng, osv. Gärna också quornbitar i dillsås, vegetarisk kalops, vegetariska "kött"-bullar med gräddsås. Och så klart mycket grönsaker till, det livar ju liksom upp vilken måltid som helst.
Kokt potatis är god som den är. Mums! Vill man lyxa till det kan mat ha på lite smör.
Annars:
Lax + citronsås
Köttfärslimpa
Matjessill
Köttbullar
och MYCKET mer.
Min inspiration var död så kul med era förslag. Har ni fler vegetariska förslag också?
Jag äter helst inte kokt potatis alls, avstår hellre och äter typ broccoli till vad som nu serveras.
Familjen är tvärtom, de kan äta kokt potatis till precis allt. Fisk, kyckling, kött, köttfärssås. Blir den kall skivar de den och har den på hårdbröd med hackad lök.
Får jag bestämma blir det klyftor och potatisen in i ungen, och då är det enkelt passa på att göra morötter och rödbetor också som jag tycker är godare :)
Kalops
Kycklinggryta
Beuf bourgogne
Fiskpinnar & remouladsås
Fiskbullar
Kokt torsk & äggsås
Rökt lax & romsås
Köttbullar, gräddsås & lingon
Kåldolmar
Falukorv i ugn & purjolökslåda
Sill
Hmmm, säkert många fler rätter då jag precis som många andra som svarar verkligen gillar potatis, i alla former. Försöker dock hålla mig till kokt potatis som ju är nyttigast.
Oftast fisk.