• Tihi

Vad äter ni med kokt potatis?

Vad äter ni med kokt potatis? Vad består den andra delen av rätten av?

• Svar på tråden Vad äter ni med kokt potatis?
  • flygrl

Jag tycker kokt potatis e jättegott. Det passar fint till mycket som kokt eller stekt kött, köttfärs och fisk. Till inlagd sill vill jag absolut ha kokt potatis. Passar också bra till både grytor och grillat. Eller varför inte enbart en nykokt potatis med smör och lite salt på...enkelt men väldigt gott.

• Aniiee

Nästan vad som helst. Det är nästan mer en fråga om vad man INTE kan äta med kokt potatis.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Tihi

Min inspiration var död så kul med era förslag. Har ni fler vegetariska förslag också?

• Tow2Mater
    Tihi skrev 2018-08-28 15:11:29 följande:

Min inspiration var död så kul med era förslag. Har ni fler vegetariska förslag också?

Jansson, utan fisken...
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2018-08-28 17:56:04 följande:
    Jansson, utan fisken...
    Sååå..... potatisgratäng? =P
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2018-08-28 18:20:27 följande:
    Sååå..... potatisgratäng? =P
    ha ha. Nä, den har skivad potatis. Janson har ju potatis i mindre bitar (riven?).
  • Dessanheterjag
    Fjäril kär skrev 2018-08-28 08:57:01 följande:

90% av all mat äts med kokt potatis. Äter alltså kokt potatis flera gånger i veckan.

Fisk av alla varianter, kalops,dillkött, biffgrytor, hemgjorda köttbullar, pannbiff, kålpudding, kycklinggryta, fläskkotletter , köttfärslimpa, korvgryta, etc etc

Föredrar potatis även till klassiska pastarätter men gillar pasta också så det varierar

Så olika man kan vara, äter aldrig potatis inte speciellt gott. Däremot äter jag bara sallad minst ett mål om dagen.
Svar på tråden Vad äter ni med kokt potatis?