Vad gör ni åt skiftbytesmissbrukare på jobbet?
Jag har börjat tröttna på min sk kollega som är väldigt dominant. Hon kan ringa tidigt på morgonen att hon inte kommer p g a hon vill ha sovmorgon och vill byta skift eller att hon ska till stan och shoppa eller att hon är sjuk och har inte råd sjukskriva sig utan menar jag kan byta skift med henne.
Jag sa nej en gång för jag hade gäster och hade lovat dom att vi skulle åka ut och grilla tillsammans för hon ville byta skift för hon var sjuk. Så sa hon det är lugnt jag går bara sjukskriver mig så blev jag sedan påtvingad att jobba fast jag inte ville.
Sedan nästa gång så ville hon byta igen först var det fredag och sedan någon dag efteråt som kom hon och sa torsdag också för hon skulle ha extra ledigt förutom lördag och söndag för hon ska på festival.
Och jag känner mej som en förlorare på detta eftersom jag sedan hamnade i klister när min semester just ska börja så ändrades båttiden till ett volontärarbete så jag kommer inte iväg för att jag hade lovat henne få åka på sin festival någon dag före så hon ska åka iväg och ha ledigt då just när jag ska börja min semester. så mina 9 dagar semester gick till spillo eftersom jag verkligen såg fram emot det. så alla dessa skiftbyten krockade just dagen före min planerade semester sedan flera veckor tillbaka så nu blir det bara vara hemma och inte göra ngt för en av min dröm gick upp i rök för detta år.
det är sällan jag byter skift. 1 gång per två år. och hon byter 10 ggr i månaden med mig till allt hon hittar på. Sedan kallar hon det för extra semester förutom att hon har 2,5 månader ledigt per år. Så hon har verkligen alla förmåner man kan få. Men denna gång kändes det extra jobbigt för mig eftersom min semester just skulle börja och det diffade med 5 timmar arbetstid som jag hade behövt för att hinna med båten.