Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Vad gör ni åt skiftbytesmissbrukare på jobbet?

Tjej35 skrev 2018-08-08 19:54:44 följande:

Och jag känner mej som en förlorare på detta eftersom jag sedan hamnade i klister när min semester just ska börja så ändrades båttiden till ett volontärarbete så jag kommer inte iväg för att jag hade lovat henne få åka på sin festival någon dag före så hon ska åka iväg och ha ledigt då just när jag ska börja min semester. så mina 9 dagar semester gick till spillo eftersom jag verkligen såg fram emot det. så alla dessa skiftbyten krockade just dagen före min planerade semester sedan flera veckor tillbaka så nu blir det bara vara hemma och inte göra ngt för en av min dröm gick upp i rök för detta år.

det är sällan jag byter skift. 1 gång per två år. och hon byter 10 ggr i månaden med mig till allt hon hittar på. Sedan kallar hon det för extra semester förutom att hon har 2,5 månader ledigt per år. Så hon har verkligen alla förmåner man kan få. Men denna gång kändes det extra jobbigt för mig eftersom min semester just skulle börja och det diffade med 5 timmar arbetstid som jag hade behövt för att hinna med båten.

Det är inte helt lätt att hänga med i din text med punkter på fel ställen, avsaknad av kommatecken, avsaknad av stor bokstav i början av vissa meningar, syftningsfel mm.

Och jag känner mej som en förlorare på detta eftersom jag sedan hamnade i klister när min semester just ska börja så ändrades båttiden till ett volontärarbete så jag kommer inte iväg för att jag hade lovat henne få åka på sin festival någon dag före så hon ska åka iväg och ha ledigt då just när jag ska börja min semester.

Puh, lång mening utan kommatecken...

Har du kontaktat dem som anordnat resan, förklarat läget och frågat om det går att lösa?

så mina 9 dagar semester gick till spillo eftersom jag verkligen såg fram emot det.

Den här meningen förstår jag inte.
    Gick 9 dagars semester till spillo för att du såg fram emot resan?
    Skälet att du känner att semestern gått till spillo borde ha varit att du inte kom iväg.

så alla dessa skiftbyten krockade just dagen före min planerade semester sedan flera veckor tillbaka så nu blir det bara vara hemma och inte göra ngt för en av min dröm gick upp i rök för detta år.

Du har inte kollat med chefen eller arbetskollegor om du kan få hjälp att lösa detta?

Kanske är det försent att lösa, men hur/om du försökte anser jag relevant i frågan.

Det är en jobbig sits du hamnat i. Uppenbarligen utnyttjar hon dig.
    Säg åt henne att det får vara slut på skiftbyten.

Svar på tråden Vad gör ni åt skiftbytesmissbrukare på jobbet?