Missed abortion - cytotec, era erfarenheter?
Jag fick konstaterat en missed abortion 12/6 av läkare, skulle varit i vecka 10+3 men foster/hinnsäck visade inte mer än 6+6.
Jag fick en tablett på sjukhuset för att starta igång missfallet, 26h efter första tabletten förde jag upp 4 st cytotec, 10.00. Efter 3,5 h drog det igång och höll i sig med sammandragningar under 4h där jag var 15-20 min var tvungen att sitta på toa och tömma ut allt, stora klumpar men inte direkt någon stark smärta förrän vid 23-tiden på kvällen. Dagen efter blödde jag inte direkt men fick värre smärta så fick ta morfintablett.
Dag 3 efter lite lätt "motion" drog det igång igen med massa klumpar men dag 4-9 har jag bara haft bruna "blödningar" som på sista mensdagen, sen kom både kraftigare molsmärta och kraftigare mens blödningar som nu har hållit på 1 vecka!! Totalt är det 17 dagar sen cytotec behandlingen - ni som har erfarenhet av detta hur länge höll det på??
Jag känner att blödandet och smärtan hämmar mig i att fortsätta med mitt vanliga liv, jag kan inte träna, jag har ingen ork att ens promenera med tanke på värken och vill bara att det här ska vara över så jag kan fortsätta med mitt liv och vi kan börja försöka bli gravida igen, känns som att allt bara står på paus och jag har egentligen sörjt färdigt mentalt och vill bara att detta ska vara över nu! Hur länge höll det på för er? Och blev ni gravida snabbt igen?