Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Missed abortion - cytotec, era erfarenheter?

Jag råkade ut för ett MA i v 10+5, man fann inget foster och hinnsäcken mättes till v 5+5. Fick med mig Cytotec hem, den formen som ska intas oralt, och gjorde själva aborten dagen efter.

Det tog sex timmar från att jag tagit tabletterna till att resterna kom ut. I en timme satt jag på toa med huvudet mellan knäna (för att inte svimma av smärtan) och allt bara rann ut automatiskt. Jag kände hur det kom ut en stor klump och fattade att det var resterna av graviditeten, efter det så avtog smärtan och sammandragningarna och jag kunde gå och lägga mig igen.

Jag minns inte exakt hur länge jag blödde/hade avslag efteråt men det var åtminstone längre än en vanlig mens.

Jag hade återbesök på gyn efter en eller två veckor, då kollade man så att allt hade kommit ut och ingen infektion hade uppstått. Fick du ingen sån tid?

Detta var i juli förra året. Vi väntade en menscykel innan vi försökte igen och i oktober blev jag gravid och har nu bf på lördag :)

• Anonym (Johanna)

Jag kollade min mensapp nu och den första mensen efter missfallet var ovanligt lång. Den varade i nio dagar men jag blödde inte särskilt mycket.

Tyvärr hade jag inte skrivit in hur länge jag blödde efter cytotec-behandlingen.

Svar på tråden Missed abortion - cytotec, era erfarenheter?