Inlägg från: LillaMy08 |Visa alla inlägg
  • LillaMy08

Missed abortion - cytotec, era erfarenheter?

Jag var också med om ett MA i v. 13, fostrena hade dött i v. 10. Jag tog cytotec och försökte motionera, då jag fick det som råd eftersom det kan hjälpa att sätta igång det. Först nästa dag satte det igång på riktigt, och jag hade både väldigt ont och blödde mycket i en vecka. Då hade jag varit i kontakt med vården flera gånger på grund av smärtan men jag fick till svar att det kommer göra ont tills allt är ute. Men efter en vecka slutade smärtorna, dock blödde jag ganska mycket i totalt 2 veckor och sedan hade jag små blödningar/flytningar fram till min nästa mens som också var mycket kraftigare än vad den annars brukar. Efter det slutade jag blöda helt. Så jac blödde nog i en månad nästan.

Men jag kommer aldrig att göra en cytotec-behandling igen, jag kommer kräva skrapning. Jag reagerade så sjukt dåligt på tabletterna och kräktes var 10e minut i ett dygn. Jag svimmade tillslut av vätskebrist och att kroppen helt enkelt inte orkade, åkte in på akuten och fick kraftig medicinering mot illamående så att det slutade samt vätska.

Rekommemderar att OM ni gör en cytotec-behandling, var inte ensamma hemma när ni gör den!

Svar på tråden Missed abortion - cytotec, era erfarenheter?