Kodia skrev 2018-06-12 23:45:35 följande:
Jag tillhör de som lät mina barn sitta bakåtvänt så länge som möjligt, sonen till han var drygt 4 och dottern tills hon har knappt 6.
Det jag tyckte var lite tragikomiskt var att alla sonens jämnåriga kompisar bytte till bältesstol innan honom, trots att han var mycket större än dem (skiljde typ 10 cm och 5 kg) Föräldrarnas argument var alltid att "de fick inte plats"... Tja, då var det lite svårt att veta vad man skulle svara...
Båda satt bakåtvända tills de var ca 117 cm.
och det är ju toppen att det är så!
Men det innebär inte att MammaX med en treåring som är 120cm lång och väger 25 kg är en dålig mamma för att hon väljer att sätta sin treåring framåt när han inte får plats i den bakåtvända stolen längre.
Eller att pappaY med en liten Polo som väljer att vända sin fyraåring ett par månader före femårsdagen för att hen ska slippa ha knäna i ansiktet gör det för att han struntar i säkerheten.
Poängen är att alldeles för många på FL utgår från att alla föräldrar som inte gör det som är "rättast" i alla lägen gör det för att e skiter i barnen.
Ensamstående mamma jobbar heltid med en treåring på dagis - DÅLIG MAMMA!
Skiftjobbande pappa går och handlar eller sover en timme innan han hämtar på dagis - DÅLIG PAPPA!
Ena föräldern åker iväg med vänner några dagar medan partnern jobbar och barnen är på dagis - DÅLIG FÖRÄLDER!
Folk sitter härinne och fördömer allt som inte följer deras egen lilla trånga norm, och samtidigt undrar de varför klimatet i deras barns skola har hårdnat så
Jag har också förutfattade meningar om saker och ting, men jag är medveten om att det är förutfattade meningar som kan vara fel.
Tex så har jag en förutfattad mening om de individer som är så fantastiskt rabiata och fördömer allt och alla i de anonyma trådarna härinne