Vägrar katt inne
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
Katten SKA vara kastrerad, chippad och vaccinerad innan den ens ska se friheten utanför dörren.
Man SKA ha koll på sin katt enligt lag.
Katter får INTE bo utomhus på heltid.
De ska ha tillsyn 3 gånger om dagen.
Tyvärr finns det inget som reglerar hur länge en frisk vuxen hund får vara i en rastgård. Det står att en hund som bor permanent i rastgård ska rastas på annan plats en gång om dagen på annan plats, och tillsyn ska ske 2ggr/dag, och att social kontakt med människor bör ske några timmar varje dag genom aktivering, rastning eller annan sysselsättning.
Enligt trådstarten så är det snart dags -eller inte dags!- för ts med familj att skaffa hem en kattunge. Jag funderar på om du ts tagit till dig något av alla svar på din initiala frågeställning?
Katten e hemma. Och barnen e medvetna om att de e deras ansvar när dom e här
Katten e hemma. Och barnen e medvetna om att de e deras ansvar när dom e här
Sådana som dig ska ha djurförbud
Din son verkar vara en fin liten kille. Ja kel och trygghet kommer den att behöva, den är fortfarande en baby och får den ingen social prägling kontinuerligt (varannan vecka, när du beskrivit att sambons barn bor på annat håll och sambin är ute på jobb större delen av dagen) är för stora glapp) så är risken stor att den blir skygg. Med följden att barnen tröttnar då den inte upplevs som lika kul när den drar sig tillbaka.