• mjölkallergiker

Kent Ekeroth frias i hovrätten

Ken Ekeroth frias i hovrätten för att det inte går att bevisa att han inte handlade i nödvärn. Han har alltså erkänt att han slagit en kille men påstår att han gjorde det i nödvärn vilket inte har motbevisats. 

Vad tror ni om Kents framtid i politiken? Har han förbrukat förtroendet i politiken nu även om han frias?

• Svar på tråden Kent Ekeroth frias i hovrätten
  • BossHoss
    mjölkallergiker skrev 2017-12-01 10:26:45 följande:

Ken Ekeroth frias i hovrätten för att det inte går att bevisa att han inte handlade i nödvärn. Han har alltså erkänt att han slagit en kille men påstår att han gjorde det i nödvärn vilket inte har motbevisats. 

Vad tror ni om Kents framtid i politiken? Har han förbrukat förtroendet i politiken nu även om han frias?

Är det SD snubben?
    Hade inte han med sig ett järnrör på stan? 

Förstår om han hittat ett rör och slått någon med i nödvärn, men han hade det väl på sig? Blir nog svårt i sånna fall att få förtroende oavsett parti
  • mjölkallergiker
    BossHoss skrev 2017-12-01 10:32:25 följande:
    Är det SD snubben?

Förstår om han hittat ett rör och slått någon med i nödvärn, men han hade det väl på sig? Blir nog svårt i sånna fall att få förtroende oavsett parti
    Jodå visst är det SD-Kent. Eller järnrörs-kent om det passar bättre. 
  • BossHoss
    mjölkallergiker skrev 2017-12-01 10:37:49 följande:
    Jodå visst är det SD-Kent. Eller järnrörs-kent om det passar bättre. 
    på söder blir det nog

Järn-Kenta
  • mjölkallergiker
    Naruto91 skrev 2017-12-01 10:48:14 följande:

Jag har större förtroende för honom än Stefan Löfven.

Vill du utveckla varför? 
  • Abegayle70

Har aldrig haft förtroende för Kent Ekeroth.

have a dream for breakfast and another one for life
  • MR Human
    Är det SD snubben?

Nej för det första var det intet järnrör! Det var ett aluminiumrör som han tog upp i farten för att försvara sig. Vem var det han försvarade sig mot som dessutom fick stjärnstatus i media för händelsen som en hjälte?

Soran Ismail! Vänsterhycklaren, feministen, radioprofilen!
    Killen som visade sig vara ett jäkla äckel som ofredad kvinnor och som gjort sin karriär på att sprida hat!

Kent har hela tiden sagt att han försvarade sig för att han kände sig hotad.
    Jag tror mer på kent än Soran!
  • MR Human
    Är det SD snubben?

Nej, återigen. Han hade inget rör på sig!
  • annabellelee

Det konstiga med SD är detta: andra partier ignorerar dem, och SD vinner på det. Andra partier debatterar med dem, och SD vinner på det. Sd- politiker beter sig illa och SD vinner på det. Andra politiker beter sig illa, och SD vinner på det. Så nej, jag tror inte Ekeroths förtroende är förverkat. Tyvärr.

• kottelin
    MR Human skrev 2017-12-01 15:39:49 följande:
    Nej för det första var det intet järnrör! Det var ett aluminiumrör som han tog upp i farten för att försvara sig. Vem var det han försvarade sig mot som dessutom fick stjärnstatus i media för händelsen som en hjälte?

Soran Ismail! Vänsterhycklaren, feministen, radioprofilen!
    Killen som visade sig vara ett jäkla äckel som ofredad kvinnor och som gjort sin karriär på att sprida hat!

Kent har hela tiden sagt att han försvarade sig för att han kände sig hotad.
    Jag tror mer på kent än Soran!
    Det var ungefär det jag tänkte skriva så jag håller bara med helt enkelt.

Ja, typ så...
  • Padirac

Järnrörsskandalen är en tidigare händelse - 

www.expressen.se/nyheter/sds-plan-for-att-tjana-pa-jarnrorsskandalen/

SDs ledning har försökt utnyttja våldshandlingarna för egen vinning - de bryr sig int så mycket som de säger att de gör. Allt handlar om att ta hem poäng hos deras svans. Oavsett det är misshandeln (som deras svans gillar) eller  möjligheten att profitera politiskt på något sätt (upphovrätten till filmen som visar hur de attackerade en oskyldig) 

på wikipedia är händelserna som kallas järnrörsskandalen beskriven i sin helhet - Soran Ismail var inte delaktig i händelsen men publicerade en filmsnutt på Youtube som visade hur en man pucklades på. 

sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnr%C3%B6rsskandalen

Det Järnrörs-Kent nu friats från var en örfil i en krogkö som han utdelade efter att han nekats inträde

Järnrörs-Kent har liksom vid järnrörsskandalen hävdat nödvärn - och i hovrätten (i tingsrätten fälldes han) har åklagaren inte kunnat bevisa att det inte är fallet. Så han har friats i brist på tillräckliga bevis.

www.expressen.se/nyheter/ekeroth-polisanmald-for-misshandel-i-ko/

"– Jag blir svullen och det bultar fortfarande i dag. Jag är chockad, säger 20-åringen.

Två andra vänner som fanns i kön hävdar att ingen person slog mot Kent Ekeroth. Riksdagsmannen hävdar själv att han blev slagen i ansiktet.

– Ingen har slagit honom. Han ljuger, säger vittnena."

• kottelin
    Padirac skrev 2017-12-01 19:28:06 följande:

Järnrörsskandalen är en tidigare händelse - 

www.expressen.se/nyheter/sds-plan-for-att-tjana-pa-jarnrorsskandalen/

SDs ledning har försökt utnyttja våldshandlingarna för egen vinning - de bryr sig int så mycket som de säger att de gör. Allt handlar om att ta hem poäng hos deras svans. Oavsett det är misshandeln (som deras svans gillar) eller  möjligheten att profitera politiskt på något sätt (upphovrätten till filmen som visar hur de attackerade en oskyldig) 

på wikipedia är händelserna som kallas järnrörsskandalen beskriven i sin helhet - Soran Ismail var inte delaktig i händelsen men publicerade en filmsnutt på Youtube som visade hur en man pucklades på. 

sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnr%C3%B6rsskandalen

Det Järnrörs-Kent nu friats från var en örfil i en krogkö som han utdelade efter att han nekats inträde

Järnrörs-Kent har liksom vid järnrörsskandalen hävdat nödvärn - och i hovrätten (i tingsrätten fälldes han) har åklagaren inte kunnat bevisa att det inte är fallet. Så han har friats i brist på tillräckliga bevis.

www.expressen.se/nyheter/ekeroth-polisanmald-for-misshandel-i-ko/

"? Jag blir svullen och det bultar fortfarande i dag. Jag är chockad, säger 20-åringen.

Två andra vänner som fanns i kön hävdar att ingen person slog mot Kent Ekeroth. Riksdagsmannen hävdar själv att han blev slagen i ansiktet.

? Ingen har slagit honom. Han ljuger, säger vittnena."

Vi får utgå från att Hovrätten har rätt.
    Nästa instans är Högsta domstolen som inte lär ta upp fallet.
    Ja, typ så...
  • Padirac
    kottelin skrev 2017-12-02 02:19:26 följande:
    Vi får utgå från att Hovrätten har rätt.
    Nästa instans är Högsta domstolen som inte lär ta upp fallet.
    Jo, hovrätten har sagt att det inte är bevisat utan tvivel att Järnrörs-Kent inte handlade i självförsvar, dvs att åklagaren inte tillräckligt kunnat motbevisa försvarets argument.

Järnrörs-Kent och hans gäng är inga oskyldiga offer, ganska patetiska folkvalda  - men de representerar den del av  röstarna som inte förstår bättre.

Svar på tråden Kent Ekeroth frias i hovrätten