Misstänker graviditet trots neg gravtest
Hejsan alla! :)
Ny här på familjeliv och behöver er hjälp då jag inte vet vad jag ska tro och är väldigt förvirrad.
Jag har hittills tagit tre stycken gravtester (Apotekets, clearblue testa tidigt och clearblue digital med veckoindikator) samtliga visade negativt. Ändå misstänker jag att jag kan vara gravid. Det började med otroligt ömma och svullna bröst en vecka efter ägglossning som varade i 10 dagar, (hade sex 2 dagar innan äl). Jag fick en liten blödning på samma dag som jag skulle ha mens men den var inte som en vanlig mens, blödde inte lika kraftigt som jag brukar, inga klumpar och blödde bara i två dagar. I samband med blödningen försvann smärtan i brösten men nu fick jag lätt yrsel, halsbränna och jag klarar bara tre timmar innan jag måste äta, känner mig hungrig hela tiden. Magen känns svullen och jag måste springa på toaletten hela tiden. Jag klarar inte av att hålla mig vaken och måste ta en tupplur mitt på dagen, lätt irriterad och gråter lätt. Har en känsla i kroppen som säger att jag inte ska lita på gravtesten. Vi försöker inte aktivt att bli gravida så jag har inte fantiserat ihop dessa tecken. Märkte även att jag får en ytterst liten blödning efter sex.
Vad tror ni? Kan jag vara en sån där som plussar sent? OM jag är gravid skulle jag vara i vecka 6...