Misstänker graviditet trots neg gravtest
Hej!
Jag är lite i samma sits, och kanske kan någon av er ge mig råd eller input. Jag försöker bli gravid genom insemination på klinik. Kliniken scannar mig innan inseminationen, och den 20/6 gav äl-stickan positivt utslag och jag var där, scannade mig varpå de upptäckte två stora äggblåsor som de trodde skulle lossa inom 24 timmar. Jag inseminerades.
På BIM och fram till nu har jag testat negativt. Jag brukar vanligtvis ha mens ca 16 dagar efter ägglossning. Nu är jag på BIM + 18 utan att ha fått mens och har sedan BIM haft mensvärk (molande), ömma bröst och ganska mycket gulaktiga flytningar. Allt detta har jag vanligtvis även när jag ska få mens, men inte i två och en halv vecka utan max i två dagar.
Alla mina graviditetstest är negativa, jag har testat flera gånger, senast igår.
Så, jag har försökt googla om man kan ha ägglossning utan att ha mens men inte hittat något bra. Allt jag läser är ju att man ska ha mens 14-16 dagar efter ÄL, och att om mensen är sen är det för att ÄL är sent. Men jag vet ju att jag hade ÄL eftersom jag scannades. Jag har relativt regelbunden mens, sist den var så här oregelbunden var 2015, men dog en närstående till mig och jag var väldigt stressad. Nu har jag semester och är inte stressad alls, även om det såklart är en spänning detta med att försöka bli gravid. För två månader sedan opererade jag bort en polyp, men på scanningen sa de att min livmoderslemhinna såg fin ut.
Har någon nån idé om vad det kan vara? Nån som är/känner en barnmorska eller liknande som har input? Kan det vara nåt som är fel? Kan man ha äggblåsor utan ägg i och därmed ingen mens? Kan man ha mogna äggblåsor som ser ut som om de ska lossa, och ha en stegring i hormon, men som sen inte lossar?