• jackiejackie

Du är för UNG!

Sen jag gick med på Familjeliv.se så har många sagt "du är bara arton vad gör du här". Nu har jag även skapat en blogg och mina vänner säger att på familjeliv skriver bara gravida kvinnor...
    och att jag skriver om fel saker!
    VAD ÄR DET FÖR FEL MED MIN BLOGG egentligen? eller mina trådar?
    Jag tycker bara att det är kul att det finns andra som hjälper än när man inte kan komma på själv hur jag ska göra.

www.familjeliv.se/blogg/SåJackie   Om ni läser min blogg meddela gärna vad som är så himla fel med den.????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-12 08:37
    www.familjeliv.se/blogg/Jackie

• Svar på tråden Du är för UNG!
  • Dixie

Nu vet jag inte vad du skriver i dina trådar, men spontant tänker jag att om man inte är gravid/har barn då är det ju svårt att skriva i trådar om just dessa ämnen.....

• AniieeHär

Jag har ingen aning om vad du skriver i för några trådar, men det brukar märkas rätt snabbt om någon är just för ung, dvs för naiv, omogen och okunnig. Och, ja, förmodligen är du just det, om du bara är 18 år gammal. Och det är ingenting jag säger mot just dig, personligen, utan 18åringar är oftast det över lag. Om du inte är det så är det upp till bevis i rejäl uppförsbacle som gäller.

Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • jackiejackie
    AniieeHär skrev 2017-04-12 12:56:46 följande:

Jag har ingen aning om vad du skriver i för några trådar, men det brukar märkas rätt snabbt om någon är just för ung, dvs för naiv, omogen och okunnig. Och, ja, förmodligen är du just det, om du bara är 18 år gammal. Och det är ingenting jag säger mot just dig, personligen, utan 18åringar är oftast det över lag. Om du inte är det så är det upp till bevis i rejäl uppförsbacle som gäller.

Okej.. Vill väl inte säga att jag är mognare än alla andra i min ålder. Ville mest hitta ett bra ställe där det fanns seriösa människor. Testa flaschback forum men det var inte riktigt min grej. Tycker det är mysigare här.
  • Betty Boop
    Dixie skrev 2017-04-12 11:02:31 följande:

Nu vet jag inte vad du skriver i dina trådar, men spontant tänker jag att om man inte är gravid/har barn då är det ju svårt att skriva i trådar om just dessa ämnen.....

Jag är 44 år, är inte gravid (har dock varit en gång) och har inga barn. Jag hänger ofta på Familjeliv! Familjeliv handlar inte bara om graviditet och barn! Det är ju bara en liten del. Det finns trådar om ALLT t.ex. relationer, sex, husdjur, hem, samhällsfrågor etc. Livet helt enkelt! Folk utan barn har också ett liv att prata om.

TS, jag tycker inte alls att du är för ung för Familjeliv!
  • Dixie
    Betty Boop skrev 2017-04-12 14:51:57 följande:

Jag är 44 år, är inte gravid (har dock varit en gång) och har inga barn. Jag hänger ofta på Familjeliv! Familjeliv handlar inte bara om graviditet och barn! Det är ju bara en liten del. Det finns trådar om ALLT t.ex. relationer, sex, husdjur, hem, samhällsfrågor etc. Livet helt enkelt! Folk utan barn har också ett liv att prata om.

Absolut - så är det! Men med tanke på att TS fått dessa kommentarer kanske hon skriver i trådar där det är uppenbart att hon inte vet så mycket om, och att det är därför hon får dessa kommentarer!
  • Lord Hans
    AniieeHär skrev 2017-04-12 12:56:46 följande:

Du kan omöjligt vara den riktiga Aniiee. Det där inlägget var allt för korkat.
  • AniieeHär
    Lord Hans skrev 2017-04-12 16:49:52 följande:
    Du kan omöjligt vara den riktiga Aniiee. Det där inlägget var allt för korkat.
    Haha, ja, alla kan ju inte hålla med mig om allt jag tycker/anser/har erfarenheter av =)

Om du tycker att det är korkat att jag vet att de flesta 18-åringar inte är så mogna som de själva tror så har vi väl bara olika erfarenheter i ämnet.
    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • Anonym (Tesla)

Jag har läst din blogg och jag tycker att du skriver som en 18-åring. Eller kanske ännu yngre. För mig var den helt ointressant. Men jag förstår inte riktigt problemet. Det är kanske så att du tillhör de yngre på FL, och den stora massan är bland annat på grund av ålder och mognad (som kommer med åldern) inte intresserade av de ämnen du tar upp i din blogg. Så vill du ha fler läsare är nog inte FL bästa stället att hänga på, även om du iom att du startade den här tråden fick några extra besök på bloggen. Men kanske inte så många som kommer följa den. Men trivs du på FL så är det såklart jättebra! Min åsikt är att alla är välkomna.

• jackiejackie
    Betty Boop skrev 2017-04-12 14:51:57 följande:

Tack :)
    Jag tror att det inte finns så många i min ålder här men som du skrev det finns ju trådar om allt. Fast det känns som många "äldre" tycker att 18 åringar tycker fel. Fast jag lär mig väl mer utav att läsa saker som inte är skrivet av "tonåringar".
  • Betty Boop
    jackiejackie skrev 2017-04-16 09:32:20 följande:
    Tack :)
    Jag tror att det inte finns så många i min ålder här men som du skrev det finns ju trådar om allt. Fast det känns som många "äldre" tycker att 18 åringar tycker fel. Fast jag lär mig väl mer utav att läsa saker som inte är skrivet av "tonåringar".
    Precis! Yngre lär sig av äldre och även tvärtom! Äldre lär sig av yngre också!
  • jackiejackie
    Betty Boop skrev 2017-04-16 10:35:04 följande:
    Precis! Yngre lär sig av äldre och även tvärtom! Äldre lär sig av yngre också!
    Haha, Fattar att vi yngre lär oss av äldre men tvärtom? Kan du ge ett exempel?
  • Betty Boop
    jackiejackie skrev 2017-04-16 20:12:45 följande:
    Det finns många exempel! T.ex. hur sociala medier funkar. Eller om någon har problem med sina barn så kan det vara bra att få synvinklar från lite yngre vuxna som har pejl på hur sker som föräldrarna inte har etc. Om jag startar en tråd om vad jag ska köpa i julklapp till min 15-åriga brorsdotter så litar jag mer på tips från en 18-åring än från en 45-åring!   Diskuterar man samhällsproblem så är det också bra att från flera synvinklar. Listan kan göras lång.
  • Anonym (Tant Asta)

Jag läste lite på din blogg. Jag kan inte säga att det är något fel på det jag läste, men inget av det du skrev om intresserade mig. Du beskrev vardagliga händelser utan någon analys eller kommentar om det.

För att en blogg ska bli intressant för mig behöver personen kunna resonera på ett intressant sätt kring sitt liv eller det hen skriver om. Ditt språk är inte heller så pass bra att det är roligt att läsa för den skull.

MEN, därmed inte sagt att det är fel på det du gör, men det passar inte mig. Jag är en 40-årig småbarnsmamma.

• Anonym (Tant Asta)

Och jag tycker inte att du är för ung för FL. Åldersblandning är bra!

• Anonym (trötter)
    jackiejackie skrev 2017-04-16 20:12:45 följande:
    Öh....vi 70-talister får instruera våra i vissa fall ålderstigna föräldrar i allt från hur de installerar sin dator till vad de ska göra med sin nya telefon, vilka appar de möjligen kan behöva, hur de åker tåg/buss, hur de ska kunna betala sina räkningar utan cash, hur de ska kunna parkera vid mataffären MED MERA.

Min svärmor vill alltså inte ens lära sig använda ett bankkort och hon kör nu till nästa stadsdel och handlar mat för att P-automaterna utanför hennes ICA 300 m hemifrån inte längre tar mynt.

Vi har försökt lära henne använda disketter till datorn under hela dessas existens, utan framgång. Nu finns inte disketterna längre och USB/memory stick förstår hon fortfarande inte vad det är. Men dator ska hon klart ha!

Det läskiga är att hon varit lärare hela sitt liv och är ungefär lika tekniskt orienterad som en genomsnittlig nymfparakit. 

Svärfar är lite bättre men fortfarande strul med telefoner och appar, min egen mor är tio år yngre och klarar i alla fall av att följa instruktioner så länge inget hakar upp sig. Men minsta lilla extra popup-ruta så ringer hon direkt, facebook har hon väldigt dimmiga begrepp om hur det funkar och senast idag försökte hon googla sig till reseappen istället för att öppna den när hon skulle kolla tågtider.

Jaja, det är inte lätt att bli gammal, min son kommer säkert att tycka att jag är gaggig också, men jag hoppas jag inte blir som svärmor.
  • jackiejackie
    Anonym (Tant Asta) skrev 2017-04-17 22:40:19 följande:

Och jag tycker inte att du är för ung för FL. Åldersblandning är bra!

Okej ???? Kul att du tycker det i alla fall. Sen så ska jag försöka resonera mer över det jag skriver så det blir roligare att läsa... eller ska försöka lära mig väl efter ett tag.
Svar på tråden Du är för UNG!