• Betty Boop

Du är för UNG!

Dixie skrev 2017-04-12 11:02:31 följande:

Nu vet jag inte vad du skriver i dina trådar, men spontant tänker jag att om man inte är gravid/har barn då är det ju svårt att skriva i trådar om just dessa ämnen.....

Jag är 44 år, är inte gravid (har dock varit en gång) och har inga barn. Jag hänger ofta på Familjeliv! Familjeliv handlar inte bara om graviditet och barn! Det är ju bara en liten del. Det finns trådar om ALLT t.ex. relationer, sex, husdjur, hem, samhällsfrågor etc. Livet helt enkelt! Folk utan barn har också ett liv att prata om.

TS, jag tycker inte alls att du är för ung för Familjeliv!
  • Betty Boop
    jackiejackie skrev 2017-04-16 09:32:20 följande:
    Tack :)
    Jag tror att det inte finns så många i min ålder här men som du skrev det finns ju trådar om allt. Fast det känns som många "äldre" tycker att 18 åringar tycker fel. Fast jag lär mig väl mer utav att läsa saker som inte är skrivet av "tonåringar".
    Precis! Yngre lär sig av äldre och även tvärtom! Äldre lär sig av yngre också!
  • Betty Boop
    jackiejackie skrev 2017-04-16 20:12:45 följande:
    Haha, Fattar att vi yngre lär oss av äldre men tvärtom? Kan du ge ett exempel?
    Det finns många exempel! T.ex. hur sociala medier funkar. Eller om någon har problem med sina barn så kan det vara bra att få synvinklar från lite yngre vuxna som har pejl på hur sker som föräldrarna inte har etc. Om jag startar en tråd om vad jag ska köpa i julklapp till min 15-åriga brorsdotter så litar jag mer på tips från en 18-åring än från en 45-åring!   Diskuterar man samhällsproblem så är det också bra att från flera synvinklar. Listan kan göras lång.
Svar på tråden Du är för UNG!