• Lilja020710

Försöker bli gravid med myom

Hej!

Behöver vädra av mig o gärna höra med andra som kanske är i samma situation som jag är i.

Är 36 år har 3 barn men vill nu så gärna ha ett fjärde sista:)

Har haft en hormonspiral i sen jag fick mitt yngsta barn o tog nu ut den 16 februari i år. Min mens har inte kommit igång än. Fick bara en droppe ljusrosa blod 6 mars sen har jag haft symptom fast inte gravid. Haft fruktansvärt ont/ värk / smärtor i samband med äl o mens (antagligen skulle fått) när jag var hos min gynekolog 20 mars såg han att äl var på väg o testade positivt helgen efter 24/25 mars testade grav test i går men negativt ska testa igen på fredag men tror inte det blivit nåt:(. Har googlat så mycket om det här... tex att det kan vara cancer att det kan ta upp till 6 mån innan mensen kommer igång att myom ett kan stöta bort ägget eller oxå fostret om man nu blir gravid... känns så hopplöst nu men vill inte ge upp.

SNÄLLA är det nån som är i samma sits eller liknande som har nån erfarenhet eller planerar barn? Vill ha nån att bolla med,tacksam för svar;)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med myom
  • Lilja020710
    Lilja020710 skrev 2017-05-03 18:48:56 följande:

Tråkigt att det inte blev nåt den här månaden för dig hoppas på nästa för oss båda:)

Därför kom den som på beställning..suck:( o jag som skulle till gyn idag för undersökning nu blir det bara ett samtal. O lång vänta till nästa äl
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-05-04 06:45:04 följande:

Därför kom den som på beställning..suck:( o jag som skulle till gyn idag för undersökning nu blir det bara ett samtal. O lång vänta till nästa äl

Ja det är typiskt! Den här mensen blev lite konstig. Jättemycket först i tre dagar och tvärstopp på dag 4. På dag fem och sex har jag lite rosa småblödningar. Gissar att myomet kan göra mensen lite konstig.

Förutom att jag har myom och att jag är 33 år nu så har jag ju en ny sambo som inte har några barn sen innan. Så vi vet ju inget om hans spermakvalitet. Men troligen är det så att myomet kommer vara det som spökar mest i vår bebisverkstad.

Och som du nämnde tidigare så kanske det tar lite tid innan kroppen har ställt om sig efter spiralen. Det sägs ju att man kan bli gravid direkt efter uttaget, men kanske inte alla?
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-05-04 14:11:23 följande:

Ja det är typiskt! Den här mensen blev lite konstig. Jättemycket först i tre dagar och tvärstopp på dag 4. På dag fem och sex har jag lite rosa småblödningar. Gissar att myomet kan göra mensen lite konstig.

Förutom att jag har myom och att jag är 33 år nu så har jag ju en ny sambo som inte har några barn sen innan. Så vi vet ju inget om hans spermakvalitet. Men troligen är det så att myomet kommer vara det som spökar mest i vår bebisverkstad.

Och som du nämnde tidigare så kanske det tar lite tid innan kroppen har ställt om sig efter spiralen. Det sägs ju att man kan bli gravid direkt efter uttaget, men kanske inte alla?

Var hos gyn idag min mens har inte riktigt börjat men på väg hade lite rosa i morse ... hon sa att min ägglossning inte riktigt kommit igång än o att jag kanske har varannan månad bara ..hade aldrig en "fast gubbe" på digital äl test sist så kanske därför men förra månaden fick jag det så nu hoppas jag den här månaden äl 20/5 blir ledsen även fast jag nästan kände på mig att det inte blev nåt o tar psykiskt på en:( vill ju så gärna men ska försöka hålla mig undan från test denna gång då det bara ger stress .

Förstår din sits så mannen inte har barn sen innan men du tog väl oxå nyligen ut spiralen om jag inte minns fel? Det kan ta flera månader innan verkstaden kommer igång tråkigt nog. Hoppas för oss nu:))))
  • Dolores2

Hej.

Ätit Fermasekvens i ungefär 8 år då jag också drabbades av prematur klimakterie.

I början fick jag kraftiga humörssvängningar och nedstämdhet men nu efter flera år har jag inga problem längre. Det ända är väl att mensen kommer när jag börjat på en ny karta och inte under sockerpiller dagarna. Min gynekolog hade ingen förklaring till det.

• Lilja020710

Väntan på äl.... fick en blödning igår +slemmig ...vet inte om det har med myomet att göra eller bara nån mellanlandning men verkar inte va nåt idag. Tog äl test idag men noll så provar igen på torsdag. Vill inte hänga upp mig så mycket varken på test eller fl för att kunna slappna av mera . Hur går det för er? .:)

• Lilja020710
    Lilja020710 skrev 2017-05-16 11:18:07 följande:

Väntan på äl.... fick en blödning igår +slemmig ...vet inte om det har med myomet att göra eller bara nån mellanlandning men verkar inte va nåt idag. Tog äl test idag men noll så provar igen på torsdag. Vill inte hänga upp mig så mycket varken på test eller fl för att kunna slappna av mera . Hur går det för er? .:)

"Mellanblödning " ska det stå:)
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-05-04 14:11:23 följande:

Hur går det för dig? Skulle ha äl i går lördag men fortfarande blinkande gubbe o nu är teststickorna slut o ja köper inga nya utan kör på med sex så ofta det går o hoppas ägglossningen har kommit igång denna månad o att det slutar med ett plus:)
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-05-21 19:33:13 följande:

Hur går det för dig? Skulle ha äl i går lördag men fortfarande blinkande gubbe o nu är teststickorna slut o ja köper inga nya utan kör på med sex så ofta det går o hoppas ägglossningen har kommit igång denna månad o att det slutar med ett plus:)

Hejsan!

Jag tog en liten välbehövd paus från FL en stund. Nu är jag tillbaka.

Tyvärr har det inte blivit någon graviditet än. Hoppas på den här månaden eftersom vi prickade in ägglossningen som både kändes och gav utslag på stickan.

Hur har det gått för dig?
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-06-07 23:45:25 följande:

Hejsan!

Tyvärr har det inte blivit någon graviditet än. Hoppas på den här månaden eftersom vi prickade in ägglossningen som både kändes och gav utslag på stickan.

Min ägglossning har inte kommit igång än var till gyn för 2 veckor sen :( fick län a blodprover där att kolla sköldkörteln o om jag kommit i tidigt klimakteriet...fick svar idag att allt var normalt så bara vänta in äl nu suck men nu vet jag att det funkar i alla fall ;)
  • Lilja020710
    Lilja020710 skrev 2017-06-12 18:44:10 följande:

Min ägglossning har inte kommit igång än var till gyn för 2 veckor sen :( fick län a blodprover där att kolla sköldkörteln o om jag kommit i tidigt klimakteriet...fick svar idag att allt var normalt så bara vänta in äl nu suck men nu vet jag att det funkar i alla fall ;)

Tog en paus själv blev bara stressad här o behövde tänka på annat ;)
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-06-07 23:45:25 följande:

Hejsan!

Håller tummarna för dig nu:)
  • Sannymom

Hejsan!

Nästa vecka har jag en läkartid då vi ska kolla upp myomet, och min tanke var att jag skulle önska en operation för att ta bort det. Men... livet bjuder på överraskningar ibland. Imorse plussade jag! Så jag och lilla livet får dras med myomet tills efter graviditeten. *Glad*

Hur har det gått för er andra?

• Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-08-12 12:17:20 följande:

Hejsan!

Nästa vecka har jag en läkartid då vi ska kolla upp myomet, och min tanke var att jag skulle önska en operation för att ta bort det. Men... livet bjuder på överraskningar ibland. Imorse plussade jag! Så jag och lilla livet får dras med myomet tills efter graviditeten. *Glad*

Hur har det gått för er andra?

Va kul Grattis!!!;) jag är oxå gravid men bara i v.7 ska till gyn o kolla att allt står rätt till på torsdag men gyn trodde inte myomet skulle ställa till med problem var så liten oxå så det var skönt att höra.
Svar på tråden Försöker bli gravid med myom