• Lilja020710

Försöker bli gravid med myom

Hej!

Behöver vädra av mig o gärna höra med andra som kanske är i samma situation som jag är i.

Är 36 år har 3 barn men vill nu så gärna ha ett fjärde sista:)

Har haft en hormonspiral i sen jag fick mitt yngsta barn o tog nu ut den 16 februari i år. Min mens har inte kommit igång än. Fick bara en droppe ljusrosa blod 6 mars sen har jag haft symptom fast inte gravid. Haft fruktansvärt ont/ värk / smärtor i samband med äl o mens (antagligen skulle fått) när jag var hos min gynekolog 20 mars såg han att äl var på väg o testade positivt helgen efter 24/25 mars testade grav test i går men negativt ska testa igen på fredag men tror inte det blivit nåt:(. Har googlat så mycket om det här... tex att det kan vara cancer att det kan ta upp till 6 mån innan mensen kommer igång att myom ett kan stöta bort ägget eller oxå fostret om man nu blir gravid... känns så hopplöst nu men vill inte ge upp.

SNÄLLA är det nån som är i samma sits eller liknande som har nån erfarenhet eller planerar barn? Vill ha nån att bolla med,tacksam för svar;)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med myom
  • Sannymom

Ja, den läkaren på KK som såg myomet med VUL sa att det kan försvåra att bli gravid och öka risken för missfall. Men de vill ändå att vi försöker själva först innan de sätter in åtgärder. Barnmorskan på telefonen däremot var mycket mera nonchalant och sa att myom är så vanligt och är inte alls farligt och ställer sällan till med bekymmer. Hm... det återstår att se. Nu längtar jag bara tills mensen tar slut så vi kan börja försöka. (Ruskigt riklig mens efter uttag av spiralen).

Har börjat ta en massa vitaminer och även skaffat mig en app för att hålla koll på menscykeln och förhoppningsvis pricka in ägglossningen sen. Vi är båda så ruskigt bebissugna nu!

• Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-04-07 18:14:11 följande:

Ja, den läkaren på KK som såg myomet med VUL sa att det kan försvåra att bli gravid och öka risken för missfall. Men de vill ändå att vi försöker själva först innan de sätter in åtgärder. Barnmorskan på telefonen däremot var mycket mera nonchalant och sa att myom är så vanligt och är inte alls farligt och ställer sällan till med bekymmer. Hm... det återstår att se. Nu längtar jag bara tills mensen tar slut så vi kan börja försöka. (Ruskigt riklig mens efter uttag av spiralen).

Har börjat ta en massa vitaminer och även skaffat mig en app för att hålla koll på menscykeln och förhoppningsvis pricka in ägglossningen sen. Vi är båda så ruskigt bebissugna nu!

Fick mens igår o blödde sjukt mycket vart orolig först men lugnat ner sig lite nu . Längtar oxå tills den tar slut har oxå fixat app o ska ta äl test o allt för att pricka rätt nu. Äter både rosenrot o folsyra plus vitaminer .
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 21:10:59 följande:

Fick mens igår o blödde sjukt mycket vart orolig först men lugnat ner sig lite nu . Längtar oxå tills den tar slut har oxå fixat app o ska ta äl test o allt för att pricka rätt nu. Äter både rosenrot o folsyra plus vitaminer .

Jag blödde också mycket, men i lördags slutade det äntligen. Nu äntligen kan man börja försöka på allvar

Här äts det folsyra, D-vitamin och omega3. Håller tummarna att det tar sig den här månaden! Vill, vill, vill!
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-04-10 20:09:20 följande:

Jag blödde också mycket, men i lördags slutade det äntligen. Nu äntligen kan man börja försöka på allvar

Här äts det folsyra, D-vitamin och omega3. Håller tummarna att det tar sig den här månaden! Vill, vill, vill!

Ja nu håller vi tummarna:) jag har bim 4/5 o äl 20/4 ligger vi rätt lika då
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-04-10 20:46:27 följande:

Ja nu håller vi tummarna:) jag har bim 4/5 o äl 20/4 ligger vi rätt lika då

Ja vi ligger väldigt lika isåfall. Jag har äl 16/4 och bim 1maj enligt Life. ????
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-04-11 20:21:38 följande:

Ojdå, smileyn blev frågetecken.

Ska du börja med äl stickor? O när ska man börja? Några dagar innan äl?
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-04-12 20:07:39 följande:

Ska du börja med äl stickor? O när ska man börja? Några dagar innan äl?

Ja jag har några stickor hemma så jag tänkte kanske börja testa till helgen och se. Mest för skoj och se om det funkar. Jag tror man kan börja testa 2-3 dagar innan. Men å andra sidan så lever ju de små spermierna i några dagar så har man ha sex några dagar innan och kring äl så kanske det tar sig. Hoppas!
  • Lilja020710
    Sannymom skrev 2017-04-12 22:57:42 följande:

Ja jag har några stickor hemma så jag tänkte kanske börja testa till helgen och se. Mest för skoj och se om det funkar. Jag tror man kan börja testa 2-3 dagar innan. Men å andra sidan så lever ju de små spermierna i några dagar så har man ha sex några dagar innan och kring äl så kanske det tar sig. Hoppas!

Vi får hålla tummarna att det funkar den här ggn för båda;)
  • Sannymom
    Lilja020710 skrev 2017-04-13 06:14:20 följande:

Vi får hålla tummarna att det funkar den här ggn för båda;)

Positivt på ägglossningstestet idag. Nu håller jag tummarna! Även för dig!
Svar på tråden Försöker bli gravid med myom