• Jesisy

Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart

Hej alla gravida!

Jag har bf 28 maj-17 och är så himla nyfiken på vilket kön bebis har. Hade RUL i tisdags men hade oturen att få en stressad och oengagerad bm som varken gav oss bild på "hen" eller ville leta efter kön. 
    Därför har jag läst på typ alla "kännetecken flicka/pojke" sajter och det känns som att de flesta "myter" har en sanningshalt på 50% ungefär ;) 

Däremot är jag lite nyfiken på bikarbonat testet främst då det finns en vetenskaplig tanke bakom det. 
    För er som inte vet så handlar det om att man kissar i en mugg (helst plastmugg) och det ska vara dagens första morgonurin.  
    Sedan lägger man i 2 tsk bikarbonat i en annan mugg. Efter det häller du försiktigt i ditt urin i bikarbonaten (ungefär ca det dubbla av vad du bikarbonat). 
    Om det brusar och skummar/bubblar så är det pojke, händer ingenting så är det en flicka. Flickresultat kan även innebära en eller två bubblor men inget fräsande/brusande.
    OBS: testet ska helst göras efter v.11 (jag har gjort det från v.18 och framåt). 

Jag har gjort detta test 4 morgnar och fått samma resultat varje gång-flicka. Hade så gärna velat se om det stämmer :) 

Så därför undrar jag om det finns gravida där ute som vet vilket kön dom väntar och vilket resultat ni fick med bikarbonaten! :) 

Har även testat kinesiska kalendern men det verkar finnas mer än 3 varianter där ute och jag får olika resultat på varje och det stämmer ca 50/50 med mina vänner också. Har dock hittat en amerikansk sida: chinesegenderchart.info som räknar ut din rätta "lunarålder" (vad det nu är hehe). Men det stämde med mamma (mig och min bror) samt mig och min son. Enligt den väntar jag också en flicka...:)

Sååå, hur ser det ut för alla ni preggos (som vet kön eller kommer att ta reda på det) där ute i landet!? Skrattande

-Funkade bikarbonaten? 

-Chinese gender chart? 

Hit me!

• Svar på tråden Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart
  • Jesisy

Weedle- grattis till flickan! :)

Skum och att det är stilla är båda flickresultat av vad jag förstått. Det ska dock inte "pysa" då detta är pojkresultat. har du följt länken med den kinesiska kalendern som jag länkade till? Är det den som sagt fel?

I mitt fall har alla andra kinesiska kalendrar (utom den länkade) också sagt tvärtom.

• Weedle17

Tack :)

Hade inte provat den du länkade till, den stämde faktiskt på mig nu :)

• Jesisy
    Vet hur det känns skrev 2017-02-22 13:15:29 följande:

På mig stämde det. Gjorde först i v 11-12 och sedan i v 16 visade pojke och nu på rul bekräfta pojke

Vad roligt och grattis till pojken Glad
    Stämde länken (chinese gender chart) som jag länkat till också?
  • Vet hur det känns
    Jesisy skrev 2017-02-23 10:31:41 följande:

Vad roligt och grattis till pojken 

Stämde länken (chinese gender chart) som jag länkat till också?

Tack. Nej chinese gender chart sa flicka även kinesiska kalendern här på familjeliv sa tjej.

Bikarbonat testet funkade
  • babydreams

Var på RUL igår, BM var osäker men väntar till ungefär 80% säkerhet en pojke :) så om det stämmer så stämde inte bikarbonaten på mig, det var helt stilla och pyste/fräste inget alls alla tre gånger jag testade. Dock verkar länken (chinese gender chart) fungera för mig, för där sa den pojke!

Men som sagt är ju inte 100% säkert, så kommer med riktigt facit i juli när vår lille mini kommer :D

• Anonym (Anonym)

Enligt chinese gender chart skulle det bli pojke, enligt testet med vigselringen i sitt eget hårstrå över magen som ska cirkulera eller pendla är det en pojke. Men ger inte mycket för såna test då de är rena chansningar! Gjorde bikarbonattestet som visade flicka, finns väl lite mer av en vetenskaplig tanke bakom. Vi var nästan säkra på pojke så blev väldigt fundersam. RUL visade flicka!

• Jesisy

Vad kul att ni uppdaterar! Och grattis till er pojke och flicka!
    Som det ser ut så verkar både bikarbonaten och chinese gender chart vara relativt tillförlitliga, men samtidigt är det ju 50/50 chans att det är rätt/fel Flört
    kan bara säga att för min del stämde båda Skrattande

Vore kul om ni fortsätter uppdatera! 

• thweni

Uppdaterar igen.

Gjorde tul igår, fick bekräftat att det är en flicka. Bm var helt 100 och vi såg det själva med (fick tom en tydlig bild på det). Så allt stämde. ;)

• Jesisy

Vad kul och grattis-igen! Skrattande
    För min del har jag fortfarande ingen hormonrand och är nu inne i v.31 så även den delen verkar ju funka (för vår del iaf Flört)

• Agge83

Genderchart, bikarbonat test sa tjej. Å enligt bm på rul så var det en tös :) såg själv att det saknades både snopp å pung ;)

• Jesisy

Grattis till flickan! 
    Ser ut som att både chinese gender och bikarbonattestet är rätt så korrekt (mer än 50/50 iaf Flört)

Svar på tråden Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart