Inlägg från: babydreams |Visa alla inlägg
  • babydreams

Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart

Bikarbonattestet känner jag personligen ingen som har gjort. Könstabellen funkade för mina två väninnor, men inte för min syster på båda av hennes barn och inte heller min svägerska på ena barnet. Tror nog det mest är slumpen om jag ska vara ärlig, man ska ta alla såna där tester med en nypa salt :) om det stämmer känns det ju som om att det funkar, men tror faktiskt inte det gör det.. är bara en kul grej enligt mig

• babydreams

Ja för mig hände det absolut ingenting heller när jag testade häromdagen. Känner på mig starkt att det är en flicka redan och min sambo sa det redan från dag 1 att han tror det är en dotter vi ska få. Min mamma känner också på sig det! Så ska bli spännande om vi + testet har rätt :)

Ska även testa det några fler gånger och se om det blir samma resultat då, hehe!

• babydreams
    Jesisy skrev 2017-01-13 15:55:11 följande:
    Spännande! När har du bf och ska ni ta reda på könet innan?
    22/7, ja det ska vi :D
  • babydreams

Testade idag igen och visade exakt lika resultat som sist, dvs ingen som helst reaktion :) sist tog jag dock urin på dagen men nu direkt på morgonen.

Det känns som att de som fått pojkresultat ALLTID fått pojkar (iaf de fall jag läst om) men de som fått flickresultat har fått både och (tror dels pga att alla tolkar resultat olika) men oftast flickor. Så blir spännande att se, tror faktiskt på 80% flicka och 20% pojke :)

• babydreams
    Jesisy skrev 2017-01-14 10:55:58 följande:

Weedle17- anledningen till att man ska ha morgonurin är då det är som mest koncentrerat (därför man även gör vanligt grav test på morgonen), samt att urinet då heller inte färgas av vad man ätit och druckit. 
    Ska bli spännande att höra vilka resultat du får om du gör det morgonen (och kanske fler än en gång)?.
    Har också funderat på att göra ett 3D eller åtminstone ett privat UL för att få fina bilder och veta kön men det verkar bara finnas privata kliniker i sthlm? Bor i Linköping så det känns som att det blir dyra kort i slutändan... ;) Vart ska du göra UL?

liltith-kul att det stämmer för din del och grattis till lille sonen! 

babydreams: kul att du får samma resultat! När har du RUL?  tror också att flickresultat är mer av en tolkningsfråga än pojkresultat. Sett en del på youtube där folk (i mitt tycke fått pojkresultat men anser att det är flickresultat för att det inte brusar så mycket). Som jag förstått ska det inte brusa alls med flickresultat. 

thweni- vad roligt då verkar bikarbonaten stämma även för dig (för dina 2 första iaf :) ska bli spännande att höra vad RUL säger :) 

Har RUL den 28 februari så är ett tag dit. Kommer vara i vecka 20 då. Men exakt, det har jag också sett! Självklara pojkresultat med brus och fräs och till och med lite skum på vissa, men de tolkar det ändå som flickresultat
  • babydreams

Var på RUL igår, BM var osäker men väntar till ungefär 80% säkerhet en pojke :) så om det stämmer så stämde inte bikarbonaten på mig, det var helt stilla och pyste/fräste inget alls alla tre gånger jag testade. Dock verkar länken (chinese gender chart) fungera för mig, för där sa den pojke!

Men som sagt är ju inte 100% säkert, så kommer med riktigt facit i juli när vår lille mini kommer :D

Svar på tråden Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart