• thweni

Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart

Testade bikarbonat med 2a barnet, bubblade lite och tolkade det som flicka. Det stämde. Kollade även den länken du la i ts, där stämde det med båda (första pojke, andra flicka).

Är gravid i v.16 med 3e barnet. Gjorde bikarbonattestet som skulle kunna tolkas som flicka. Enligt länken är det en flicka. Enligt mayakalendern är det en flicka. Enligt familjelivs kinesiska kalender (tror jag det var), är det en pojke. Den kalendern har stämt med de andra barnen. Ul 8 februari och ska ta reda på kön. Får vi inte veta på rul så gör det inte så mycket, då jag kommer att göra flertalet tul och kan få reda på det vid ett senare tillfälle.

Tror egentligen inte på det, men ser det som en rolig grej i väntan på ul. :)

• thweni
    Jesisy skrev 2017-01-14 10:55:58 följande:

thweni- vad roligt då verkar bikarbonaten stämma även för dig (för dina 2 första iaf :) ska bli spännande att höra vad RUL säger :) 

Testade bara bikarbonat på 2an, gjorde inga såna tester alls med 1an. Kollade bara på nån kinesisk kalender och den visade pojke, vilket stämde.

Har sett en skillnad mellan graviditeterna, en hormonrand med pojken men ingen med flickan. Säkert också en myt men det sägs att är randen från blygdbenet upp över naveln så är det en pojke och har man ingen rand eller om den bara är upp till naveln så är det en flicka. Med 1an, pojke, hade jag en rand upp till bröstkorgen typ. Med 2an, flicka, hade jag ingen alls. Med denna har jag ännu inte sett några tendenser till linje, men är än så länge bara i v.16. Minns inte när randen började komma med pojken men tror att den började komma runt denna tid. Ska bli spännande att se om det blir nån rand eller inte, och isf om det stämmer med könet.

Har även gjort ett till hemmatest (läste om det på chinesegenderchart): kissa i en ren mugg, häll lite isopropyl-alkohol i en annan och häll i kisset i isopropyl-alkoholen. Händer inget=flicka, blir det rött= pojke. Mitt hände inget. Vore kul om någon annan testade för att se vad som händer!

Tror jag ska göra rödkålstestet med, nån som gjort det?
  • thweni
    Jesisy skrev 2017-01-16 11:08:14 följande:

Jag hade en hormonrand när jag väntade min son men den gick bara upp till naveln. Nu har jag (hittills) ingen hormonrand.. 

Spännande med lite fler test. Vet inte om vi har isoprophyl alkohol hemma, inget man använder dagligen direkt. Ska se om jag kan få tag på det och göra ett test med det också. 

Har inte testat rödkålstest... 

Jag har varit inne på ingender.com för att lära mig mer om "nub-teorin". Den är biologiskt förankrad och tillförlitlig till över 80% om man har tittar på ul from v.12. 

Svårt dock att identifiera vad som är nub... :)

Jag hittar inte nub på våra ul-bilder. Ligger alltid ett ben i vägen. :P
  • thweni

Är troligtvis en flicka, men bm var inte helt säker då bebis låg i fel vinkel osv. Men hon sa att hon inte såg nån tydlig snopp eller pung och pekade på 3 streck och sa att det indikerar flicka. Ska göra ett nytt ul (ett första tul) om några veckor med samma bm och ska fråga då om hon ser nåt annat eller om hon ser samma.

• thweni
    Jesisy skrev 2017-02-17 12:51:31 följande:

Grattis till den (eventuella) flickan 

Det där med hormonrand verkar stämma även för min del. Hade en rand upp till naveln med min son, men har ännu ingen med flickan jag bär på. Är ändå i v.26 så den borde ju ha kommit vid det här laget.. Får vänta o se 

Hör gärna av dig efter nästa UL. 

Tack! Ingen rand än så länge här heller. ;)
  • thweni

Uppdaterar igen.

Gjorde tul igår, fick bekräftat att det är en flicka. Bm var helt 100 och vi såg det själva med (fick tom en tydlig bild på det). Så allt stämde. ;)

Svar på tråden Könstest Bikarbonat/Chinese gender chart