Mrs.Brightside skrev 2016-08-22 23:08:57 följande:
Inte orolig för beroende. Men orolig för hur benzot påverkar barnet. Känner att jag borde prata med en läkare om det först
jag fick först en megastor dos av en neurolog i samråd med gynläkare/förlossningsläkare för att somna (de skulle se om jag led av migrän eller om de skulle göra en röntgenundersökning av huvudet för att utesluta typ ngt neurologiskt bakomliggande) nu släppte inte huvudvärken trots denna monsterdos en del i blodet och en tablett... Så de fick ändå röntga mig när jag vaknat till... Samma dag/kväll fick jag ännu en dos (hög) som gjorde så jag kunde sova.. Pratade nästa dag med samma neurolog dr och en annan gyn dr... Båda sa samma sak att det inte var farligt för barnet.
Jag frågade sen två dagar senare en tredje gyn dr som sa att det är ingen fara. En v senare ringde en annan neurolog dr till mig i typ samma ärende och vi pratade kring huvudvärken och om det kanske trots allt är ngn form av migrän /utmattning då jag lider av extrem illamående och kräks hela tiden o sover dåligt... (Somnar ej på bara lergigan typ) hon säger samma sak att det inte ska vara skadligt för barnet. Hon ringer ytterligare en annan dr och en bm på spec mvc (och dubbel kollar dels så den funkar med de mediciner jag tar men även för barnet) får sen utskrivet en hög dos. Jag tar bara hälften av det hon ord, och blir ganska däckad. Hon sa bara försök ej att ta varje kväll, men är det vad du behöver varje kväll för att sova så ta det, så får du minska ner på det när barnet är fött.. Nu vill jag inte bli beroende så jag har satt max användning för mig själv till max 3 kvällar i v....
Gyn dr vid första tillfället sa att det finns ju tyvärr inte så många sömntabletter man kan ta som gravid. (Jag hallucinationerade av en som jag fick som sovdos på BB när jag vänta dottern som är 8 år nu) för jag var rädd att det skulle vara samma.. Men det var det inte.
Som sagt du gör ju som du vill, men om det finns möjlighet för dig att sova med hjälp av sömntablett så ta den.