• Mrs.Brightside

hur ska jag orka föda om jag aldrig sover ordentligt?

Bryter ihop snart. Snittar en nattsömn på ca 3-4timmar om kaggar tur. Försöker vila på dagen men det är svårt med en fyraåring som är väldigt mammig just nu. Jag är så trött så jag gråter men kan ändå inte somna. Det är inte det att jag har ont eller några krämpor. Jag bara sover inte. Känner mig extremt tveksam till att orka föda, jag orkar knappt sköta min hygien eller typ laga mat osv... Vecka 40 nu. Vad ska jag ta mig till?

• Svar på tråden hur ska jag orka föda om jag aldrig sover ordentligt?
  • Breakdown

Man orkar, din kropp är byggd för det och den ser till att du får energi!
    När mina tvillingar föddes hade jag inte sovit på 2,5 dygn hemma + 19 timmar på förlossning och men det gick bra ändå! :)

• Mrs.Brightside

Ja han går på förskola. Han börjar i veckan. Får försöka vila då...

Jag ligger mest och glor i taket. Försöker läsa osv. Allt är lixom obekvämt i kroppen. Får ingen ro alls....

Livrädd att det ska sätta igång nu när jag är så här trött, sliten och less

• Linnis92

Då är det bara att ägna dagarna åt sömn när han är på förskolan. Skit i hur det ser ut hemma. Sov sov sov

• Malhel

Det finns sömntabletter som går bra att ta under graviditet, ring din läkare, att sova är jätte viktigt!

• Lotchi

Jag var gravid med tvillingar och precis som du sov jag aldrig, var uppe och vankade hela nätter de sista två månaderna, var HELT slut vid igångsättningen, MEN jag hade inga problem att hitta kraft till att föda två barn. Visst det var tufft men man får superkrafter på riktigt!!

Nu sover vi inte värst mycket heller men em helt annan grej då hormonerna liksom gör att mm står ut samt att man är lättare i kroppen och då kommer i alla fall jag mer till ro och sova!

Försök att inte få panik, kroppen och hormonerna kommer att hjälpa dig, våga slappna av och lita på dig själv! Så fort bebisen är ute, ge din partner utrymme att ta promenader etc så du in vila utan att ha bebisen hemma! Lättare som nybliven ömma att sova om man inte hör ev skrik mm ( tycker jag i alla fall) LYCKA TILL :)

• Lotchi
    Lotchi skrev 2016-08-21 14:48:44 följande:

Jag var gravid med tvillingar och precis som du sov jag aldrig, var uppe och vankade hela nätter de sista två månaderna, var HELT slut vid igångsättningen, MEN jag hade inga problem att hitta kraft till att föda två barn. Visst det var tufft men man får superkrafter på riktigt!!

Nu sover vi inte värst mycket heller men em helt annan grej då hormonerna liksom gör att mm står ut samt att man är lättare i kroppen och då kommer i alla fall jag mer till ro och sova!

Försök att inte få panik, kroppen och hormonerna kommer att hjälpa dig, våga slappna av och lita på dig själv! Så fort bebisen är ute, ge din partner utrymme att ta promenader etc så du in vila utan att ha bebisen hemma! Lättare som nybliven ömma att sova om man inte hör ev skrik mm ( tycker jag i alla fall) LYCKA TILL :)

Haha sorry alla stavfel, som sagt man är lite seg i huvudet av alla hormoner :) mina twins är 5 veckor och bebisbubblan är total :P
  • Mrs.Brightside
    Linnea123456 skrev 2016-08-21 12:53:08 följande:

Ts:

Jobbar du?

Nej jag är ledig tack och lov. Men som sagt. Svårt sova längre sjok än typ 1-2h i taget
  • Mrs.Brightside
    Linnis92 skrev 2016-08-21 12:59:18 följande:

Då är det bara att ägna dagarna åt sömn när han är på förskolan. Skit i hur det ser ut hemma. Sov sov sov

Det är ju så svårt att sova....
  • Mrs.Brightside
    Malhel skrev 2016-08-21 13:05:46 följande:

Det finns sömntabletter som går bra att ta under graviditet, ring din läkare, att sova är jätte viktigt!

Typ vilka? Lergigan, propavan osv hjälper inte oss som behöver hästsömnmedel hehe.... Har låst in mig i sovrummet nu en stund iaf. Kände att tålamodet tröt där nere med familjen....
Svar på tråden hur ska jag orka föda om jag aldrig sover ordentligt?