• akitas4life

Nya grannar har huggit ner min häck o träd.

Hej alla på forumet! Här kommer en lång bok tyvärr.

Backstory: För några månader sen dör min granne sen 15 år tillbaka plötsligt och hans vuxna barn vill bara sälja fort och det gör dom också. Tar bara nån månad ( om ens det ) och sen är huset sålt. Nu till de nya grannarna -

2 personer som köpt huset som såldes för 7 miljoner +

Dyker upp med ett släptåg av 10 st arbetare ifrån kazakstan som ej pratar svenska, 2 containrar och arbetarnas bilar vilket fyller upp ungefär 60% av den totala gatans yta, 7 av 8 bilar är parkerade mot körriktningen VARJE DAG och containrarna är ställda med halva över trottoaren o in på mina grannar mitt övers tomt och gräsmatta.

Dom ( nya grannarna ) kommer inte över o hälsar de 3 första veckorna alls varken till mig eller våra andra grannar utan ser till att det jobbas och är mer där för att vaka på arbetarna.

Dessa veckor renoveras det för i runda ögonmått kanske 200-400 tusen , uppenbarligen ska allt byggas om vilket inte förvånar mig med tanke på min förra granne som lämnat huset åt sitt öde.

Jag var noga med att informera mäklarna tidigt om en ganska stor bit tomt som är min och de va införstådda om detta och lovade att berätta för de som köper huset vart gränsen går.

Denna konversation är sparade bland mejl.

Vaknar sedan upp tidigt en morgon av ett hemskt oväsen o tittar ut - Då står de nya grannarna och har sågat ner 5 stycken av mina plommonträd 8 meter höga, 1 meter diameter - ett enormt körsbärs/bigarå träd 30 meter högt, 2 meter diameter och sedan grävt upp min syrén häck 5 meter hög 1 1/2 meter bred 8 meter lång och hällt över ett tjockt lager med oblandad cement och kalk över en 6 meter lång, 2 meter bred, 2 meter hög Rosenspirea buske som blivit fullständigt kvävt hela den och allt runtomkring som dessutom bränns ihjäl av denna cocktail med solen som ligger på konstant.

Är helt chockad, springer ut o frågar vad i he*vete håller ni på med ni slaktar mina växter o träd som står på min tomt!!!

Detta är första gången jag pratar med dessa människor och dom står där o flinar varpå jag först hotar, skäller och trampar. Tar sen fram mobilen och fotar dom medans de står och gräver ( då dessa j*vlar fortsätter trots mina protester. )

Efter ca 5 min slutar de gräva då dom inser att jag inte kommer gå bort och diskussionen lyder - Ni vet väl att man inte får fälla andra grannars träd eller buskar och det ni gör är skadegörelse på annans egendom och det kommer bli dryga böter för er vilket säkerligen lär hamna på 50 000 kr eller mer ( drog jag till med men vaf*n höga böter ska det bli )

- oj vi visste inte säger kvinnan, det är ett stort missförstånd du ( DU!? ) får ge oss en tomt karta så vi vet!

Jag påpekar återigen att jag inte är glad över mina stackars träd o buskar o dom säger att de förstår men inget förlåt eller en ursäkt får jag.

Har tidigare när dom ränt lagt märke till att dom är utlänningar och kunde inte låta bli i detta skede då jag ville upplysa mig själv om vilka dessa idioter är o vart de kommer ifrån fråga, vart kommer ni ifrån?

-Jo vi e kurder sa kvinnan.

jaha... sa jag. Men tänkte vilket satans land är det??!...

Frågar mannen om mäklaren inte har informerat honom om vad som är hans o vad som är mitt och fick till svar att han inte pratar svenska ( vilket senare visat sig vara helt o hållet lögn efter att ha pratat med både mäklaren och honom där det visar sig att han pratar perfekt svenska och dessutom visste vart tomtgränsen går. )

Bestämde mig för att inte berätta för halva kvarteret vad jag känner o tycker som jag skulle gjort när jag va ung utan har nu i några veckor försökt föra en konversation via samtal, sms och face 2 face trots att jag håller på att explodera varje dag jag ser eländet.

Har gång på gång bett dom ta bort cementen dom hällt över mina sista levande buskar som nu har dött av misshandeln och dom har sagt att dom ska men aldrig gjort utan istället har dom låtit sina småbarn stå på denna hög ( yes den är så hög ) och titta över på min sida o stått och härmat mina hundar högljutt. Man gör bara inte så.

Idag hade han till min förvåning tagit bort högen o sen dragit ett snöre vart HAN tror att tomtgränsen går och med detta roffat åt sig flera meter mer med tomt i bredd än vad han har o inkluderat ännu mer av mina buskar. (2.5 x 65 m )

Marken är ju värd mycket i sig o bara det kan väl anses som stöld men mina träd o buskar va ovärderliga o det gör ont i mig o se hur man bara kan göra så mot levande växter och hur man kan vara så pass respektlös mot sina grannar innan man ens har flyttat in ( de har fortfarande inte flyttat in )

Nu strax innan midnatt så kommer jag på honom med o gömma sig i min buske och han har då i mörkret huggit ner ännu en buske!!!!!

Trots att jag har sms ifrån honom där han skriver att han förstår o dessutom skriver att han tänker plantera om likadant vilket säkert ändå inte går...

Frun påstår nu på sms att alla växter har varit björkspirea från början punkt slut o det är det enda dom kommer plantera. Helt fel med andra ord.

Dom har lovat o ersätta hela denna tid sen dom börja hugga ner o har sparat flera sms där dom skriver det. detta är bla värför jag inte ringt polisen på dem. De och att jag inte litar på rättvisan i Sverige men imorgon har jag lovat mig själv att ringa polisen o tvinga förbi en patrullbil eller nåt liknande.

Har tagit massvis med foton från början till slut o förödelsen är enorm. Har alla bevisen. Skillnaden är stor.

Känner att de varit helt medvetna från början men tvingar o bråkar till sig saker något dom säkert är vana vid. Jag vill inte ta det dit men har inget val. Va man inte rasist innan blev man väl nu åtminstone, trots att det är omoget, kommer jag ALDRIG ha det minsta övers för en kurd nånsin.

Japp tänker dra dem alla över en kamm nu, inte undra på att de inte är välkomna någonstans. Fan. Nu börjas det.

Nu kallar han mig för LÖGNARE på sms klockan 4 på morgonen. Haha. Sista droppen nu???

Bott här i 30 år + o har aldrig varit med om nåt liknande...

Alla grannarna här tar annars hand om varandra.

Könns dock ändå som han dragit kortaste strået.

Helt sjukt va säger ni?

ps. Ursäkta långa texten visste inte hur jag skulle berätta annars.

invaderad.
  • Svar på tråden Nya grannar har huggit ner min häck o träd.
  • oOOo  oOOo
    ikna skrev 2016-08-16 23:29:18 följande:
    Ts skulle nog inte kunna sova sig igenom när en aborist tar ner flera av ts träd såvida h*n inte slängt i sig en zolpidemcocktail kvällen innan. Så det är inte bara ögonmåttet som inte stämmer..
    Hela tråden är en ickefråga. Bara att anmäla till polisen. Kul med dementifanatikerna dock
  • nattuv
    EnGladPingvin skrev 2016-08-16 22:15:10 följande:

TS kanske överdriver, men vi har körsbärsträd som räcker en bra bit över taknocken på vårt tvåvånigshus med högt i tak. 20 m är inte osannolikt. Sen kanske inte TS menar diameter på stammen, utan bredden på trädet.

När det gäller höjd så bör allt sånt tas med en nypa salt. Människor är inte särskilt bra på att med ögonmått bedöma höjd och längd. Vilket är ett problem vid inventering av skog för avverkning.
  • nattuv
    ikna skrev 2016-08-16 23:29:18 följande:
    Ts skulle nog inte kunna sova sig igenom när en aborist tar ner flera av ts träd såvida h*n inte slängt i sig en zolpidemcocktail kvällen innan. Så det är inte bara ögonmåttet som inte stämmer..
    Sannolikt var grannen en glad amatör och TS sov sig ju inte igenom det hela utan vaknade och klädd antagligen på sig innan konfrontationen. Vilket torde gett en vettvilling med motorsåg all den tid som behövdes för att såga ner lite träd.
  • Bestemor
    oOOo oOOo skrev 2016-08-16 23:32:41 följande:

Hela tråden är en ickefråga. Bara att anmäla till polisen. Kul med dementifanatikerna dock

Varför så bitter för att inte alla tror ts? Du får gärna tro hen, jag hade inte trott på det även om det inte poängterats att det var kurder.

Tror inte de är bättre eller smartare än vanliga svenskar.

Det är så jävla korkad att vilja tro ts, så hen får starta ny tråd där träd och buskar har normalhöjd.
  • oOOo  oOOo
    Bestemor skrev 2016-08-16 23:47:20 följande:
    Varför så bitter för att inte alla tror ts? Du får gärna tro hen, jag hade inte trott på det även om det inte poängterats att det var kurder.
    Tror inte de är bättre eller smartare än vanliga svenskar.

Det är så jävla korkad att vilja tro ts, så hen får starta ny tråd där träd och buskar har normalhöjd.
    Jag tror ingenting, jo förresten jag tror du är korkad
  • Lord Hans

Hur kan du veta att arbetarna var från Kazakstan om grannarna själva är kurder? Det är inte så att din favoritbok heter Mein Kampf?

• Bestemor
    oOOo oOOo skrev 2016-08-16 23:51:18 följande:

Jag tror ingenting, jo förresten jag tror du är korkad

Det är helt ok.

Det är en komplimang när det kommer från någon som tror på ts.
  • Flash Gordon
    ikna skrev 2016-08-16 22:36:55 följande:
    Är dina träd/buskar från en saga? 30 meter högt körsbärsträd när dom bara blir 10-15 meter höga under sin livstid, 8 meters plommonträd och 5 meter höga buskar?
    Som ren sakupplysning.

Körsbärsträd kan bli runt 30 meter höga.

Syrener på 5 meter och plommonträd på 8 meter är heller inget märkvärdigt.

.
    Om sedan höjden i TS är överskattad/överdriven och det egentligen handlar om ett 20m högt körsbärsträd är rätt ointressant.

Det väsentliga är polisanmälan och kostnaderna för att återställa.
  • infochristina
    FDFMGA skrev 2016-08-17 09:45:09 följande:
    Ts har en tendens att råka ut för grannar som beter sig en smula annorlunda och myndigheter som uppträder en aning osannolikt.

T ex i den här tråden där grannen förstör hens bil men polisen vägrar stoppa honom smile1.gif

www.familjeliv.se/forum/thread/76411392-om-dj...
    Haha, vilken otur TS måste att ha med sådana grannar och ingen förståelse från Polisen
  • FDFMGA
    infochristina skrev 2016-08-17 10:04:35 följande:
    Haha, vilken otur TS måste att ha med sådana grannar och ingen förståelse från Polisen
    En viss kompensation kan kanske TS få av känslan att möta förståelse från några av FL:s skarpaste hjärnor
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Nya grannar har huggit ner min häck o träd.