• Bestemor

Nya grannar har huggit ner min häck o träd.

Hela tråden låter osannolik, de som tror den är sann är lättlurade.

Språket i inlägget är omoget, så troligen en väldigt ung person som skrivit det.

I profilen visar åldern 24 år, men gissar yngre.

Ts har grannarnas mail och mobilnummer trots att de knappt pratat.

Allt som skriv på nätet är inte sanning, om nu någon missat det.

• Bestemor
    infochristina skrev 2016-08-15 23:05:29 följande:

Är inlägget en rasistgrej mot Kurder ?

Är väl någon rasist som haft en tråkig kväll.

Hade hälften varit sant så hade både mäklare och polis blivit tillkallade.

Är det någon sanning i inlägget, så är det säkert ts som trott hen haft större tomt än vad hen egentligen hade.

Sover väldigt gott dessutom vaknar inte när grannen sågar ner dessa enorma träd.

Ett jävla oväsen blir när så stora träd ska bort.

De måste ju sågas ner mitt för bit, även med en bra motorsåg blir det ett jävla liv i flera timmar.
  • Bestemor
    nattuv skrev 2016-08-16 14:10:14 följande:

Om du varit inblandad i eller känner någon som varit inblandad i en granntvist angående tomtgränser och/eller träd/buskar så skulle du inte avfärdat det hela så lättvindigt. Jag vet inte om historien är sant eller inte men nog påminner beskrivningen om hur dessa tvister vanligtvis brukar gå till.

Fast det kanske är det faktum att det är en kurd som köpt ett hus som gör att du avfärdar det hela?

Nej. Det är grannen sågat ner hens enorma träd på morgon under tiden hen sov, det tar många många timmar att få ner flera stora träd.

De sågar ju inte ner stora träd vid roten, då hade antingen hen eller granne fått träden på sitt hus.

Tänk efter innan ni tror på allt.
  • Bestemor
    nattuv skrev 2016-08-16 14:10:14 följande:

Om du varit inblandad i eller känner någon som varit inblandad i en granntvist angående tomtgränser och/eller träd/buskar så skulle du inte avfärdat det hela så lättvindigt. Jag vet inte om historien är sant eller inte men nog påminner beskrivningen om hur dessa tvister vanligtvis brukar gå till.

Fast det kanske är det faktum att det är en kurd som köpt ett hus som gör att du avfärdar det hela?

Nej. Det är grannen sågat ner hens enorma träd på morgon under tiden hen sov, det tar många många timmar att få ner flera stora träd.

äaDe sågar ju inte ner stora träd vid roten, då hade antingen hen eller granne fått träden på sitt hus.

Tänk efter innan ni tror på allt.
  • Bestemor
    nattuv skrev 2016-08-16 20:49:45 följande:

Det skall nog vara väldigt stort träd om det skall ta flera timmar att fälla. Inte ens med ställtid lär det ta flera timmar när man väl har gripklon och sågare på plats.

Om vi sedan tar en glad (?) amatör utan utbildning, försäkring och självbevarelsedrift som bara kliver fram, startar motorsågen och börjar såga så handlar det om minuter snarare än timmar.

Förvånansvärt ofta lyckas faktisk dessa amatörer dessutom inte bara överleva själva utan också undvika att ställa till allt för stora skador. Även om jag vet ett tillfälle där det bara var tur att ingen dödades.

Vi vet inte heller om TS beskrivning är överdriven på grund av en viss upprördhet, om den är i sak sann eller om det är en uppdiktad historia. Men att du har problem med historien har nog inte så mycket med hur det går till att fälla träd att göra som med något annat.

Det var många träd. 5 plommonträd de var 8 meter höga 1 meter i diameter och 1 körsbärsträ som var 2 meter i diameter. Måste vara Sveriges största frukt- och bärträd.

Inte ens ett proff får ner sådan träd på några timmar. Sen är det inte bara att såga ner trädet. Allt ska lastas på lastbil och transporteras bort.
  • Bestemor
    oOOo oOOo skrev 2016-08-16 23:32:41 följande:

Hela tråden är en ickefråga. Bara att anmäla till polisen. Kul med dementifanatikerna dock

Varför så bitter för att inte alla tror ts? Du får gärna tro hen, jag hade inte trott på det även om det inte poängterats att det var kurder.

Tror inte de är bättre eller smartare än vanliga svenskar.

Det är så jävla korkad att vilja tro ts, så hen får starta ny tråd där träd och buskar har normalhöjd.
  • Bestemor
    oOOo oOOo skrev 2016-08-16 23:51:18 följande:

Jag tror ingenting, jo förresten jag tror du är korkad

Det är helt ok.

Det är en komplimang när det kommer från någon som tror på ts.
Svar på tråden Nya grannar har huggit ner min häck o träd.