Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Nya grannar har huggit ner min häck o träd.

En klassiker.

Typiskt arrogant och "rikt".

De kör på så det ryker och hoppas på att du inte ska orka stå emot. Är man bara fräck nog så går det mesta.

Jag antar att de får bättre utsikt nu?
    .

Polisen är nog det enda rimliga svar jag kan komma på (jag också).

Samtidigt får du ju vakta så att de inte hugger ned nåt mer av ditt, eller kanske river ditt hus? Man vet aldrig.

.

.

Och för sakens skull.

Kostnaden för ett nytt 8 meter högt plommonträd ligger säkert i sig på runt 40000-50000 per träd. 

Ett 30m högt plommonträd har jag aldrig hört om säljas i den storleken men det skulle vara en kostnad på flera hundratusen att ersätts det.

• Flash Gordon
    gahadas skrev 2016-08-15 22:32:50 följande:
    Reagerade också på detta
    Körbärsträd, åtminstone vissa arter, kan bli uppåt en +30 meter.
  • Flash Gordon
    Bestemor skrev 2016-08-15 22:49:11 följande:
    Hela tråden låter osannolik, .
    Kanske. Kanske inte.

Det finns gott om folk som har sågat ned andras träd så helt osannolikt är det ju inte.

Bluff eller inte så finns det matnyttig info i tråden om hur man kan hantera saken och framförallt tror jag inte folk fattar hur dyra träd är när de väl vuxit till sig en aning.
  • Flash Gordon
    ikna skrev 2016-08-16 22:36:55 följande:
    Är dina träd/buskar från en saga? 30 meter högt körsbärsträd när dom bara blir 10-15 meter höga under sin livstid, 8 meters plommonträd och 5 meter höga buskar?
    Som ren sakupplysning.

Körsbärsträd kan bli runt 30 meter höga.

Syrener på 5 meter och plommonträd på 8 meter är heller inget märkvärdigt.

.
    Om sedan höjden i TS är överskattad/överdriven och det egentligen handlar om ett 20m högt körsbärsträd är rätt ointressant.

Det väsentliga är polisanmälan och kostnaderna för att återställa.
Svar på tråden Nya grannar har huggit ner min häck o träd.