• Anonym (Mammas5åring)

'Dottern' född i fel kropp?

Hejsan!

Jag har ett litet spännande, ja vad säger man? Ett problem är det ju inte. Vill nog mest hitta andra föräldrar med liknande erfarenheter!

Visst kan det väl än kanske vara en fas men om det inte är det vill vi göra det rätt!

Har en underbar liten L, som är född som en flicka. Hon har sedan deygt 1 års ålder avskytt allt som är 'flickigt', såsom klänningar, dockor o liknande.

Älskar bilar, traktorer, motorer, fart och fläkt. Det "typiska pojkiga". Inget mer med det, barn leker med vad de vill.

Sen hon var strax över 3 år började hon kalla sig för pojke, vid några tillfällen där vi skulle prova, "ifrågasatte" vi detta, t ex, "har pojkar snopp eller snippa, vad har du då, osv"

Hon själv ser inga problem, (älskar barns uppfinningsrikedom)

"Mamma, jag är en pojke med snippa."

Inget mer med det helt enkelt.nu börjar hon mer och mer ifrågasätta varför hon inte går på pojkarnas toalett och såna "praktiska" saker.

Tror hon känner nån form av press också, då hon börjar säga pojkflicka, men när man frågar vill hon bara vara pojke.

vi rättar henne absolut inte, vi säger varken det ena eller det andra, hon själv vet bäst vad hon vill kalla sig.

(Ja jag vet att jag säger hon, vet liksom inte vad jag ska säga, har frågat nångång men inte fått svar av henne)

Är ni fler föräldrar med barn som har "mottsatt kön"/ eller kanske obestämt kön? Finns det någon bra facebook grupp eller så. Det finns en helt ny värld som jag vill lära mig.

L fyller snart 5 år.

• Svar på tråden 'Dottern' född i fel kropp?
  • MissLimbo

Kolla in bloggen minsonjulia. Där kan ni nog finna en del ni letar efter.

Vill ni läsa på om HBTQ så finns massa bra på mucf.se

Härligt att ni har ett barn som vågar vara ärlig mot sig själv och er, det är något att vara stolt över. 

/Linda

I påskägget 2012 kom vår lilla Tilia
  • Anonym (Kvar)

Sitter i samma sits men med en 4,5åring som säger att "han" är en flicka. Ser man "honom" ser man en flicka med långt hår och tjejiga kläder. Nu börjar "han" ifrågasätta när vi använder ordet han och vill hellre ha trosor än kalsonger. Finns det någon Facebook grupp?

• Anonym (G)
    Maac skrev 2016-08-04 01:15:15 följande:
    Vill också poängtera vikten av att inte låsa tankarna för mycket.
    Jättebra med så tillåtande klimat. Jag tycker också att du fått jättebra tips från någon i tråden om hur man kan förklara det här med damernas och herrarnas!
    Min bästa vän föddes som tjej och lever som tjej idag. Men mellan 5-10-års ålder levde hon som om hon vore en kille. Även innan det var hon en pojkflicka. Hon klippte killfrisyr, hade kalsonger, började använda ett killnamn (en annan variant av sitt vanliga namn), kallade sig pojke och så vidare. De i klassen visste att hon var tjej men vid de tillfällen någon ny kom förstod de ingenting när hon gick in på tjejernas för att byta om inför gympan :)
    När vi var runt 10 år mattades det av, hon började använda sitt tjejnamn igen och efter något år var håret långt. Jag vet inte riktigt vad som hände men hon verkar idag som vuxen väldigt tillfreds och jag hoppas innerligt att hon är det.
    Märkligt :) Men huvudsaken är att man får möjligheten att vara sig själv.
    Håller med
  • Keklmaodab

Jag tycker att du ska få bort skiten innan den blir 18 och sprider sina jävla idiotiska ideer till andra, jag kan adoptera henne om du vill

• Anonym (suck)

Folk som puchar sina barn till att bli transgender och homosexuella för att va en av de coola föräldrarna i dagens samhälle är så sorgligt att se.

• Anonym (Kvar)
    Anonym (suck) skrev 2017-11-20 10:42:38 följande:

Folk som puchar sina barn till att bli transgender och homosexuella för att va en av de coola föräldrarna i dagens samhälle är så sorgligt att se.

Seriöst här är det inget puschande. Vår pojk (som känner sig som en flicka) är uppfostrad i tron om att hen är en pojk. Vi har aldrig uppmuntrat till klänning, långt hår, tjejlekar osv. Hen har mer och mer bett om klänning och känner sig så fin då. Storebrors kläder är inte så intressant att få ärva. Jag lovar att vi inte känner oss coola för att vi har ett barn som är född i fel kön. Jag älskar hen men känner att det inte är accepterat där vi bor att hen förmodligen kommer vilja byta om på tjejernas osv.

Jag tillhör inte dem som vill ha könsneutralt samhälle eller kalla alla barn för hen. Jag tror absolut det finns skillnad på killar och tjejer och tycker det ska få vara så. Men faktum kvarstår vi har en flicka med snopp. Jag vill på alla sätt göra hans uppväxt så bra som möjligt och därför jag skriver här.

Vi bor inte i sthlm och här upplevs vi inte som coola utan snarare tvärtom att folk undrar varför vår pojk inte klär sig som en pojk.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-20 11:58:31 följande:
    Seriöst här är det inget puschande. Vår pojk (som känner sig som en flicka) är uppfostrad i tron om att hen är en pojk. Vi har aldrig uppmuntrat till klänning, långt hår, tjejlekar osv. Hen har mer och mer bett om klänning och känner sig så fin då. Storebrors kläder är inte så intressant att få ärva. Jag lovar att vi inte känner oss coola för att vi har ett barn som är född i fel kön. Jag älskar hen men känner att det inte är accepterat där vi bor att hen förmodligen kommer vilja byta om på tjejernas osv.

Jag tillhör inte dem som vill ha könsneutralt samhälle eller kalla alla barn för hen. Jag tror absolut det finns skillnad på killar och tjejer och tycker det ska få vara så. Men faktum kvarstår vi har en flicka med snopp. Jag vill på alla sätt göra hans uppväxt så bra som möjligt och därför jag skriver här.

Vi bor inte i sthlm och här upplevs vi inte som coola utan snarare tvärtom att folk undrar varför vår pojk inte klär sig som en pojk.
    Varför kallar du din pojke för HEN 
    Det är precis det jag menar, Ni gör honom könslös puchar honom åt fel håll
  • Anonym (Kvar)
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 08:31:22 följande:

Varför kallar du din pojke för HEN 

Det är precis det jag menar, Ni gör honom könslös puchar honom åt fel håll

Nej vi kalla "honom" inte för hen. Jag har bara svårt att veta hur jag ska skriva i tråden. Vi har inte gjort honom könlös utan sett honom som en pojke men NU senaste åren har han (eftersom du föredrar att jag kallar vår son för han) mer och mer valt syrrans klänningar och börjar ta illa upp när vi säger han. Har frågat "honom" var han tycker att vi ska säga och han vill att vi säger hon absolut inte hen eftersom han enligt sig själv är en hon. Eftersom han ännu är så ung känns det för oss fel att säga hon vi vet ju inte hur det blir framöver så jag försöker undvika alla de orden och säga namnet. Han gillar sitt pojknamn så där är det inga problem. Tror inte han är så medveten om vad som är pojk och flicknamn
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-23 09:32:54 följande:
    Nej vi kalla "honom" inte för hen. Jag har bara svårt att veta hur jag ska skriva i tråden. Vi har inte gjort honom könlös utan sett honom som en pojke men NU senaste åren har han (eftersom du föredrar att jag kallar vår son för han) mer och mer valt syrrans klänningar och börjar ta illa upp när vi säger han. Har frågat "honom" var han tycker att vi ska säga och han vill att vi säger hon absolut inte hen eftersom han enligt sig själv är en hon. Eftersom han ännu är så ung känns det för oss fel att säga hon vi vet ju inte hur det blir framöver så jag försöker undvika alla de orden och säga namnet. Han gillar sitt pojknamn så där är det inga problem. Tror inte han är så medveten om vad som är pojk och flicknamn
    Om du har svårt att kalla honom för honom och inte för HEN så tyder ju det att du är en del av problemet.

Sedan är alla barn som jag vet nyfikna och vill prova. Vem har inte viljat va flicka och lekt med dockor och barnvagn, vem har inte velat byta namn, det hör barndommen till att vara nyfiken och fundera och vilja prova. Men i dagens samhälle får barnen reda på att de kan bli tjej om de vill och det ena och andra. Så är ju inte fallet, för ingen pojke kan bli en flicka. Genom att då puscha denna könslösa norm på våra barn så skapar vi osäkerhet och eventuella självmord då de inte vet vad de skall identifiera sig som..

Hemskt att man vill va så PK att man riskerar sina barns hälsa istället för att låta dem leka flicka men klargöra att de är pojkar och alltid kommer att vara så
  • Anonym (Man)
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 09:41:26 följande:

Hemskt att man vill va så PK att man riskerar sina barns hälsa istället för att låta dem leka flicka men klargöra att de är pojkar och alltid kommer att vara så

Ja, det är så urbota korkat. Om någon vill leka vampyr, björn, monster eller troll så är det ingen som skulle få tanken att påstå att barnet är en vampyr/björn/monster/troll.

Dagens feminism gör många till idioter.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Man) skrev 2017-11-23 09:44:45 följande:
    Ja, det är så urbota korkat. Om någon vill leka vampyr, björn, monster eller troll så är det ingen som skulle få tanken att påstå att barnet är en vampyr/björn/monster/troll.

Dagens feminism gör många till idioter.
    HUR VÅGAR DU jämföra björnar katter och vampyrer med att vilja byta kön, det är ju såklart inte samma sak man kan ju inte vara vampyr det vet ju alla. Men att va född i fel kropp är ju helt normalt.

Ja du förstår...

Har ju dock sett outsiders där folk både är katter och hundar och hästar. Och de har de ju rätt att vara i dagens PK samhälle. MEN det jag undrar är att i och med att tidelag numera är förbjudet i sverige, kan man då dömma dem som ligger med dessa personer för det?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-20 11:58:31 följande:

Din oro för att framstå som konservativ driver din son in i fördärvet. Så gott som alla pojkar får tankar om att vilja vara flicka. Det är normalt. Precis som "suck" säger är det då förälderns uppgift att klargöra att han är en pojk men kan leka flicka vid vissa tillfällen om han vill.
  • Anonym (Kunskap vinner)
    Anonym (Man) skrev 2017-11-23 09:49:23 följande:
    Din oro för att framstå som konservativ driver din son in i fördärvet. Så gott som alla pojkar får tankar om att vilja vara flicka. Det är normalt. Precis som "suck" säger är det då förälderns uppgift att klargöra att han är en pojk men kan leka flicka vid vissa tillfällen om han vill.
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 09:48:14 följande:
    HUR VÅGAR DU jämföra björnar katter och vampyrer med att vilja byta kön, det är ju såklart inte samma sak man kan ju inte vara vampyr det vet ju alla. Men att va född i fel kropp är ju helt normalt.

Ja du förstår...

Har ju dock sett outsiders där folk både är katter och hundar och hästar. Och de har de ju rätt att vara i dagens PK samhälle. MEN det jag undrar är att i och med att tidelag numera är förbjudet i sverige, kan man då dömma dem som ligger med dessa personer för det?

Keklmaodab skrev 2017-11-20 10:39:46 följande:

Jag tycker att du ska få bort skiten innan den blir 18 och sprider sina jävla idiotiska ideer till andra, jag kan adoptera henne om du vill

Ni tre är så ignoranta att det är skrämmande.

Bara erkänn att ni inte vet något om det hela och att det skrämmer er för att ni tror att någon kommer komma och tvångskastrera er för att ni har en rosa tröja om man respekterar transgender. 

Det har funnits transgender i alla tider, det är inget nytt! Det som ändrats är att efter att det i några århundraden varit tabu (men bland ursprungsbefolkningar har det till och med ansetts som heliga personer) det varit inte är det längre. 

Om man sätter sig och pratar med dessa barn och ungdomar så märker man snabbt att det inte handlar om "lek" som ni tror. Utan könsdysfori. Det är väldigt enkelt, precis som ni känner och vet om att ni är män utan att hålla kuken i handen så känner dessa barn, ungdomar och personer att de är ett visst kön.

Man har gjort tester där man tittat på hjärnan på straighta, homo och transpersoner och där har man kunnat se klara skillnader mellan manliga och kvinnliga hjärnor. Oavsett om de är straighta eller homo så ser man könet på hjärnan. Men när man kom till transgender så var det det kön de själva kände sig som som deras hjärnor var, och de som kände sig som båda eller inget av könen visade helt egna bilder... Så en transgender kvinna hade en kvinnohjärna, även om hon föddes med snopp (och detta även innan man tog hormoner... så hade inget med det att göra) och en trangender mans bilder visade en manlig hjärna även om han hade fötts med snippa (åter en gång detta framstod redan på barn och ungdomar samt vuxna utan att de tagit hormoner. Tycker ni fortfarande man bara skall gå efter vad som finns mellan benen? 

Det är inget vanligt utan faktiskt väldigt ovanligt fortfarande, även om det verkar vanligare eftersom de familjer där dessa barn finns är öppnare med det, förr så tvingade man oftast in barnen i den könsroll som de hade mellan benen. Med resultatet att dessa ofta inte nådde vuxen ålder utan begick självmord för att de mådde dåligt. Som förälder bör man bry sig om sitt barn och därför låta det styra det här. Låta den säga vad den känner sig som, låt den få definiera sitt pronomen om det nu kan göra att det istället mår bra och når vuxen ålder. 

Sen så kan jag hålla med om att föräldrar som på eget bevåg envisas med att ändra sina barns pronomen och klä dem medvetet könlöst eller "fel" agerar fel. För om inte barnet visar tecken på att vara transgender bör man inte agera som om det är det. 

Men ni attackerar två personer som helt enkelt försöker följa vad deras barn vill för att deras barn skall må bra, det som är rätt och riktigt. Om man som förälder försöker tvinga sitt barn in i en könsroll som den inte känner sig hemma i så bryr man sig inte om sitt barns välmående! För vissa så försvinner viljan att vara det andra könet, för andra inte. Så det är bättre att följa barnets vilja i detta, och sen med tiden om det inte försvinner så kan man undersöka om det är könsdysfori eller något annat. 

Men sluta kalla det lek, sluta jämföra det med personer som känner sig som katter osv (där pratar vi om helt andra psykologiska problem och vid undersökningar så har de högst mänskliga hjärnor tex!). 

Ni förstår helt enkelt inte hur det funkar eller vad det egentligen handlar om. Men lita på en sak. NI kommer inte bli kastrerade bara för att man respekterar andras könsbild.

• Anonym (Kvar)
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 09:41:26 följande:

Om du har svårt att kalla honom för honom och inte för HEN så tyder ju det att du är en del av problemet.

Sedan är alla barn som jag vet nyfikna och vill prova. Vem har inte viljat va flicka och lekt med dockor och barnvagn, vem har inte velat byta namn, det hör barndommen till att vara nyfiken och fundera och vilja prova. Men i dagens samhälle får barnen reda på att de kan bli tjej om de vill och det ena och andra. Så är ju inte fallet, för ingen pojke kan bli en flicka. Genom att då puscha denna könslösa norm på våra barn så skapar vi osäkerhet och eventuella självmord då de inte vet vad de skall identifiera sig som..

Nu kommer jag lämna denna tråden. Vad jag ville var att byta erfarenhet från andra föräldrar. Som sagt jag har inget problem att säga honom och han till min andra son men när någon blir ledsen och sårad då är det en annan grej.
  • Anonym (Kvar)
    Anonym (Kunskap vinner) skrev 2017-11-23 11:33:22 följande:

Ni tre är så ignoranta att det är skrämmande.

Bara erkänn att ni inte vet något om det hela och att det skrämmer er för att ni tror att någon kommer komma och tvångskastrera er för att ni har en rosa tröja om man respekterar transgender. 

Det har funnits transgender i alla tider, det är inget nytt! Det som ändrats är att efter att det i några århundraden varit tabu (men bland ursprungsbefolkningar har det till och med ansetts som heliga personer) det varit inte är det längre. 

Om man sätter sig och pratar med dessa barn och ungdomar så märker man snabbt att det inte handlar om "lek" som ni tror. Utan könsdysfori. Det är väldigt enkelt, precis som ni känner och vet om att ni är män utan att hålla kuken i handen så känner dessa barn, ungdomar och personer att de är ett visst kön.

Man har gjort tester där man tittat på hjärnan på straighta, homo och transpersoner och där har man kunnat se klara skillnader mellan manliga och kvinnliga hjärnor. Oavsett om de är straighta eller homo så ser man könet på hjärnan. Men när man kom till transgender så var det det kön de själva kände sig som som deras hjärnor var, och de som kände sig som båda eller inget av könen visade helt egna bilder... Så en transgender kvinna hade en kvinnohjärna, även om hon föddes med snopp (och detta även innan man tog hormoner... så hade inget med det att göra) och en trangender mans bilder visade en manlig hjärna även om han hade fötts med snippa (åter en gång detta framstod redan på barn och ungdomar samt vuxna utan att de tagit hormoner. Tycker ni fortfarande man bara skall gå efter vad som finns mellan benen? 

Det är inget vanligt utan faktiskt väldigt ovanligt fortfarande, även om det verkar vanligare eftersom de familjer där dessa barn finns är öppnare med det, förr så tvingade man oftast in barnen i den könsroll som de hade mellan benen. Med resultatet att dessa ofta inte nådde vuxen ålder utan begick självmord för att de mådde dåligt. Som förälder bör man bry sig om sitt barn och därför låta det styra det här. Låta den säga vad den känner sig som, låt den få definiera sitt pronomen om det nu kan göra att det istället mår bra och når vuxen ålder. 

Sen så kan jag hålla med om att föräldrar som på eget bevåg envisas med att ändra sina barns pronomen och klä dem medvetet könlöst eller "fel" agerar fel. För om inte barnet visar tecken på att vara transgender bör man inte agera som om det är det. 

Men ni attackerar två personer som helt enkelt försöker följa vad deras barn vill för att deras barn skall må bra, det som är rätt och riktigt. Om man som förälder försöker tvinga sitt barn in i en könsroll som den inte känner sig hemma i så bryr man sig inte om sitt barns välmående! För vissa så försvinner viljan att vara det andra könet, för andra inte. Så det är bättre att följa barnets vilja i detta, och sen med tiden om det inte försvinner så kan man undersöka om det är könsdysfori eller något annat. 

Men sluta kalla det lek, sluta jämföra det med personer som känner sig som katter osv (där pratar vi om helt andra psykologiska problem och vid undersökningar så har de högst mänskliga hjärnor tex!). 

Ni förstår helt enkelt inte hur det funkar eller vad det egentligen handlar om. Men lita på en sak. NI kommer inte bli kastrerade bara för att man respekterar andras könsbild.

Tack
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-23 11:51:34 följande:
    Nu kommer jag lämna denna tråden. Vad jag ville var att byta erfarenhet från andra föräldrar. Som sagt jag har inget problem att säga honom och han till min andra son men när någon blir ledsen och sårad då är det en annan grej.
    Men barn blir ledsna när de vill göra något som de inte får ellerhar en fix ide för sig. Jag ville byta namn när jag va iten för jag tyckte andra namn som He-man var coolare men inte kalla mina föräldrar mig för det
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kunskap vinner) skrev 2017-11-23 11:33:22 följande:
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 09:48:14 följande:

Ja du förstår...

Är jag ignorant, för att jag inte håller med dig menar du?

Ja det är lekar i 99,999% av fallen men att föräldrar sdan puchar sina barn till att tro de är annat och att det är ok att tro så, detta skapar ju en stor förvirring bland barnen om vad de är och inte är. Att ens diskutera kön och att det är ok att vara född i fel kön med så små barn som folk gör idag är skrämmande att ge dem alternativt som de troligen bara lekte men sedan kan välja helt plötsligt att de kan skapa sin egen könsidentitet vid låg ålder, vem vill utsätta sina barn för det??

Och bara för att en pojke blir en flicka och vs verkar ju inte betyda någon livskvalite då de ändå mår dåligt och många begår självmord. För de kommer ALDRIG kunna bli något som de inte är. Hur mycket operationer de än gör och hur mycket samhället än anpassar sig efter det så kommer de ALDRIG kunna byta kön. Ingen man kan föda ett barn, ingen kvinna kan få fungerande penis med sädesledare osv osv. De kan fejka det men aldrig bli det. Man kan kalla en pojke för hon men han kommer alltid vara och förbli en pojke.

Och jag är inte gay eller transgender motståndare, snarare tvärt om, men varför skall man ljuga om saker för att va PK
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 12:05:11 följande:
    Men barn blir ledsna när de vill göra något som de inte får ellerhar en fix ide för sig. Jag ville byta namn när jag va iten för jag tyckte andra namn som He-man var coolare men inte kalla mina föräldrar mig för det
    Du förstår verkligen inte.... Att vilja ha annat namn är INTE samma sak som könsdysfori. Sluta kommentera om något som du inte har intelligensen nog för att ta till dig. Släpp det. Du kommer inte skadas av att andra stöttar sina barn och vill se dem må bra, så sluta bry dig! 
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 12:15:48 följande:
    Är jag ignorant, för att jag inte håller med dig menar du?

Ja det är lekar i 99,999% av fallen men att föräldrar sdan puchar sina barn till att tro de är annat och att det är ok att tro så, detta skapar ju en stor förvirring bland barnen om vad de är och inte är. Att ens diskutera kön och att det är ok att vara född i fel kön med så små barn som folk gör idag är skrämmande att ge dem alternativt som de troligen bara lekte men sedan kan välja helt plötsligt att de kan skapa sin egen könsidentitet vid låg ålder, vem vill utsätta sina barn för det??

Och bara för att en pojke blir en flicka och vs verkar ju inte betyda någon livskvalite då de ändå mår dåligt och många begår självmord. För de kommer ALDRIG kunna bli något som de inte är. Hur mycket operationer de än gör och hur mycket samhället än anpassar sig efter det så kommer de ALDRIG kunna byta kön. Ingen man kan föda ett barn, ingen kvinna kan få fungerande penis med sädesledare osv osv. De kan fejka det men aldrig bli det. Man kan kalla en pojke för hon men han kommer alltid vara och förbli en pojke.

Och jag är inte gay eller transgender motståndare, snarare tvärt om, men varför skall man ljuga om saker för att va PK

Dessa fall har det oftast aldrig ens nämnts för barnen det där med att vara född i fel kön... Det är barnen själva som kommer med det! 

Och så du menar att man inte är sitt kön om man inte är reproduktiv? Så om man är steril av andra anledningar är man inte sitt kön då?? Sitter verkligen könet i att bära barn och skjuta spermier? 

Andelen som begår självmord är jättehög i den gruppen där föräldrarna inte stöttat, men mycket lägre där föräldrar stöttat...Så att tvinga in ditt barn i en könsroll som inte är deras är samma sak som att medvetet öka risken att ditt barn begår självmord, de föräldrarna som gör så och barnen inte klarar av det är helt och hållet skyldiga till vad som hänt deras barn!! 

Om man istället stöttar och pratar med sitt barn så dels minskar risken radikalt, men man kan också tydligare upptäcka varningstecken... 

Det är inte könsdysforin i sig som leder till självmord utan hur familjen, släkten och omvärlden reagerar. 

Och nej det är inte lekar i 99.999% av fallen. utan i de flesta fallen är det faktiskt på riktigt. Tro mig att skulle du få lära känna ett barn som är transgender så skulle du förstå det hela. 

Vet om en pojke som redan som 2 åring ratade dockorna när han kunde prata så sa han "han" om sig själv, och som stor skulle han bli pappa. INGEN i familjen hade några funderingar kring sånt här, och snarare så var de ivriga och glada över en liten flicka och hade totalt överdoserat på rosa. Men han vägrade, han ville verkligen inte ha klänningar, han vägrade rosa och mådde fysiskt dåligt när han var i sitt sovrum. De började med att måla om rummet lite mer neutralt, tänkte att han bara ogillade färgen. Men han fortsatte, han var en han! När han skulle få ett syskon fick han panik och ilskeutbrott när han fick höra att han skulle bli storasyster. Han skulle minsann bli storebror inget annat! När han var 4 gav familjen upp, de klarade inte att han mådde så dåligt, det var inte hållbart att han grät tills han spydde över att någon sa att han var en flicka, kallade honom hans namn (han ville kallas ett smeknamn istället typ kortform lite mer maskulint av hans namn)... De pratade med psykologer och de frågade överallt om råd, tillslut så valde de att gå efter hans önskemål han kallas bara sitt smeknamn, och viktigast så är hans pronomen han, han är sin systers storebror, han är en pojke...

Åter en gång, inte en familj som försökt få sitt barn könsneutralt utan helt enkelt en väldigt vanlig familj! 

Nu är han 8, och alla i familjens omgivning ser han som en han. Nya personer i deras liv vet nog inte ens att han en gång sågs som en hon... De har precis börjat prata om hur det skall bli med framtiden, han kommer ju få mens och bröst om man inte gör något. Och det är osäkert hur han skulle klara av det, att vara tonårskille är jobbigt nog... Så de pratar väl om att sätta in hormoner för att stoppa vissa saker. 

Känner flera transgender, och vad som är gemensamt för dem alla är att de har vetat hela sitt liv. Några har försökt leva som det de är födda med, men det har helt enkelt inte funkat... Tro mig någon som leker kommer inte hålla på med det i så många år. Så sluta nu att uttrycka dig om något du inte förstår!

Svar på tråden 'Dottern' född i fel kropp?