Anonym (suck) skrev 2017-11-20 10:42:38 följande:
Folk som puchar sina barn till att bli transgender och homosexuella för att va en av de coola föräldrarna i dagens samhälle är så sorgligt att se.
Seriöst här är det inget puschande. Vår pojk (som känner sig som en flicka) är uppfostrad i tron om att hen är en pojk. Vi har aldrig uppmuntrat till klänning, långt hår, tjejlekar osv. Hen har mer och mer bett om klänning och känner sig så fin då. Storebrors kläder är inte så intressant att få ärva. Jag lovar att vi inte känner oss coola för att vi har ett barn som är född i fel kön. Jag älskar hen men känner att det inte är accepterat där vi bor att hen förmodligen kommer vilja byta om på tjejernas osv.
Jag tillhör inte dem som vill ha könsneutralt samhälle eller kalla alla barn för hen. Jag tror absolut det finns skillnad på killar och tjejer och tycker det ska få vara så. Men faktum kvarstår vi har en flicka med snopp. Jag vill på alla sätt göra hans uppväxt så bra som möjligt och därför jag skriver här.
Vi bor inte i sthlm och här upplevs vi inte som coola utan snarare tvärtom att folk undrar varför vår pojk inte klär sig som en pojk.