Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

'Dottern' född i fel kropp?

Folk som puchar sina barn till att bli transgender och homosexuella för att va en av de coola föräldrarna i dagens samhälle är så sorgligt att se.

• Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-20 11:58:31 följande:
    Seriöst här är det inget puschande. Vår pojk (som känner sig som en flicka) är uppfostrad i tron om att hen är en pojk. Vi har aldrig uppmuntrat till klänning, långt hår, tjejlekar osv. Hen har mer och mer bett om klänning och känner sig så fin då. Storebrors kläder är inte så intressant att få ärva. Jag lovar att vi inte känner oss coola för att vi har ett barn som är född i fel kön. Jag älskar hen men känner att det inte är accepterat där vi bor att hen förmodligen kommer vilja byta om på tjejernas osv.

Jag tillhör inte dem som vill ha könsneutralt samhälle eller kalla alla barn för hen. Jag tror absolut det finns skillnad på killar och tjejer och tycker det ska få vara så. Men faktum kvarstår vi har en flicka med snopp. Jag vill på alla sätt göra hans uppväxt så bra som möjligt och därför jag skriver här.

Vi bor inte i sthlm och här upplevs vi inte som coola utan snarare tvärtom att folk undrar varför vår pojk inte klär sig som en pojk.
    Varför kallar du din pojke för HEN 
    Det är precis det jag menar, Ni gör honom könslös puchar honom åt fel håll
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-23 09:32:54 följande:
    Nej vi kalla "honom" inte för hen. Jag har bara svårt att veta hur jag ska skriva i tråden. Vi har inte gjort honom könlös utan sett honom som en pojke men NU senaste åren har han (eftersom du föredrar att jag kallar vår son för han) mer och mer valt syrrans klänningar och börjar ta illa upp när vi säger han. Har frågat "honom" var han tycker att vi ska säga och han vill att vi säger hon absolut inte hen eftersom han enligt sig själv är en hon. Eftersom han ännu är så ung känns det för oss fel att säga hon vi vet ju inte hur det blir framöver så jag försöker undvika alla de orden och säga namnet. Han gillar sitt pojknamn så där är det inga problem. Tror inte han är så medveten om vad som är pojk och flicknamn
    Om du har svårt att kalla honom för honom och inte för HEN så tyder ju det att du är en del av problemet.

Sedan är alla barn som jag vet nyfikna och vill prova. Vem har inte viljat va flicka och lekt med dockor och barnvagn, vem har inte velat byta namn, det hör barndommen till att vara nyfiken och fundera och vilja prova. Men i dagens samhälle får barnen reda på att de kan bli tjej om de vill och det ena och andra. Så är ju inte fallet, för ingen pojke kan bli en flicka. Genom att då puscha denna könslösa norm på våra barn så skapar vi osäkerhet och eventuella självmord då de inte vet vad de skall identifiera sig som..

Hemskt att man vill va så PK att man riskerar sina barns hälsa istället för att låta dem leka flicka men klargöra att de är pojkar och alltid kommer att vara så
  • Anonym (suck)
    Anonym (Man) skrev 2017-11-23 09:44:45 följande:
    Ja, det är så urbota korkat. Om någon vill leka vampyr, björn, monster eller troll så är det ingen som skulle få tanken att påstå att barnet är en vampyr/björn/monster/troll.

Dagens feminism gör många till idioter.
    HUR VÅGAR DU jämföra björnar katter och vampyrer med att vilja byta kön, det är ju såklart inte samma sak man kan ju inte vara vampyr det vet ju alla. Men att va född i fel kropp är ju helt normalt.

Ja du förstår...

Har ju dock sett outsiders där folk både är katter och hundar och hästar. Och de har de ju rätt att vara i dagens PK samhälle. MEN det jag undrar är att i och med att tidelag numera är förbjudet i sverige, kan man då dömma dem som ligger med dessa personer för det?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvar) skrev 2017-11-23 11:51:34 följande:
    Nu kommer jag lämna denna tråden. Vad jag ville var att byta erfarenhet från andra föräldrar. Som sagt jag har inget problem att säga honom och han till min andra son men när någon blir ledsen och sårad då är det en annan grej.
    Men barn blir ledsna när de vill göra något som de inte får ellerhar en fix ide för sig. Jag ville byta namn när jag va iten för jag tyckte andra namn som He-man var coolare men inte kalla mina föräldrar mig för det
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kunskap vinner) skrev 2017-11-23 11:33:22 följande:
    Anonym (suck) skrev 2017-11-23 09:48:14 följande:
    HUR VÅGAR DU jämföra björnar katter och vampyrer med att vilja byta kön, det är ju såklart inte samma sak man kan ju inte vara vampyr det vet ju alla. Men att va född i fel kropp är ju helt normalt.

Ja du förstår...

Har ju dock sett outsiders där folk både är katter och hundar och hästar. Och de har de ju rätt att vara i dagens PK samhälle. MEN det jag undrar är att i och med att tidelag numera är förbjudet i sverige, kan man då dömma dem som ligger med dessa personer för det?

Är jag ignorant, för att jag inte håller med dig menar du?

Ja det är lekar i 99,999% av fallen men att föräldrar sdan puchar sina barn till att tro de är annat och att det är ok att tro så, detta skapar ju en stor förvirring bland barnen om vad de är och inte är. Att ens diskutera kön och att det är ok att vara född i fel kön med så små barn som folk gör idag är skrämmande att ge dem alternativt som de troligen bara lekte men sedan kan välja helt plötsligt att de kan skapa sin egen könsidentitet vid låg ålder, vem vill utsätta sina barn för det??

Och bara för att en pojke blir en flicka och vs verkar ju inte betyda någon livskvalite då de ändå mår dåligt och många begår självmord. För de kommer ALDRIG kunna bli något som de inte är. Hur mycket operationer de än gör och hur mycket samhället än anpassar sig efter det så kommer de ALDRIG kunna byta kön. Ingen man kan föda ett barn, ingen kvinna kan få fungerande penis med sädesledare osv osv. De kan fejka det men aldrig bli det. Man kan kalla en pojke för hon men han kommer alltid vara och förbli en pojke.

Och jag är inte gay eller transgender motståndare, snarare tvärt om, men varför skall man ljuga om saker för att va PK
Svar på tråden 'Dottern' född i fel kropp?