• Asirna

Socker beroende, tips?

Det här har varit jobbigt för mig att erkänna, både för andra och mig själv.

Men ja, jag är socker beroende och det är nu dags att bryta den här trenden sen några år tillbaka.

Jag äter sällan pasta och vitt bröd, jag äter något av det knappt en gång i veckan.
    Problemet för mig, är godis och chips.

Nu en period under två veckor ska jag vara utan socker!

Är nu inne på dag ett och man känner hur sugen man är då munnen mer eller mindre vattnas.
    Är nu alltså 13 dagar kvar, suck... Är lagom till jag ska på en spa helg med min partner och kommer då bli tre rätters, sedan lite praliner osv.

Men det känns rätt jobbigt med det här suget hela tiden.

Jag ska börja äta mer regelbundet, ska äta gröt på morgonen, ha något mellanmål, men vet inte vad?!?! Sedan middag då.

Kommer också dra ner på frukten de här veckorna.

Har en lapp när jag kommer bocka av dag för dag utan socker.

Finns det några fler här eller kanske några som vill hänga på?

Eller kanske finns någon här som vet vad jag kan äta istället när jag känner söt sug?

Hoppas de finns några här som vill hänga på så vi kan stötta varandra! :)

Men vore tacksam för alla tips jag kan få!
  • Svar på tråden Socker beroende, tips?
  • Kelsson1

Asirna: Du kan ju till en början när du känner sug ta en bit ost istället eller något annat. Efter ett tag när suget är mindre behöver man inte ersätta med något annat heller.

• Asirna
    Kelsson1 skrev 2016-06-21 09:07:20 följande:

Asirna: Du kan ju till en början när du känner sug ta en bit ost istället eller något annat. Efter ett tag när suget är mindre behöver man inte ersätta med något annat heller.

Jag äter inte ost, eller kanske någon gång om dte är på någon pizza eller tacos, annars aldrig.

Det är nämligen inte bra för min hy, får lätt finnar av det :P
  • Asirna
    ostpaj skrev 2016-06-21 06:57:50 följande:

Men sjätte dagen utan socker är ju jättebra! Duktig du är :)
    Man tackar! Känns riktigt bra!
    Inte för jag hade någon mage eller så, men min mage är plattare än innan, så det med träning kommer bli super! :)

Dock kommer jag opereras om några månader, datum är ej bestämt än, så kommer bli uppehåll med träningen, igen :(
  • Kelsson1
    Asirna skrev 2016-06-22 03:16:50 följande:
    Jag äter inte ost, eller kanske någon gång om dte är på någon pizza eller tacos, annars aldrig.

Det är nämligen inte bra för min hy, får lätt finnar av det :P
    Jag hade väldigt dålig hy innan lchf och blev sämre till en början men efter ett par veckor så har jag nästan inga finnar alls och kan äta så mycket ost jag vill
  • Asirna
    Kelsson1 skrev 2016-06-22 12:57:10 följande:
    Jag hade väldigt dålig hy innan lchf och blev sämre till en början men efter ett par veckor så har jag nästan inga finnar alls och kan äta så mycket ost jag vill
    För mig spelar det ingen roll hur jag äter annars.

Är samma sak för min bror :P
  • Carina7907

Jag började äta Herbalife produkter och äta efter ett matschema som följer med och då står exakt vad och hur mycket man ska äta. Jag har nu gått ner 16kg på 12 veckor och jag var extremt sockerberoende. Här äter man var 3:e timma och håller sötsuget i shakt. Jag är helt lyrisk av resultatet och säger att kan jag kan alla. hör av dig om du är intresserad

• Asirna
    Carina7907 skrev 2016-06-30 19:14:58 följande:

Jag började äta Herbalife produkter och äta efter ett matschema som följer med och då står exakt vad och hur mycket man ska äta. Jag har nu gått ner 16kg på 12 veckor och jag var extremt sockerberoende. Här äter man var 3:e timma och håller sötsuget i shakt. Jag är helt lyrisk av resultatet och säger att kan jag kan alla. hör av dig om du är intresserad

Tack

Dock är jag otroligt dålig på att äta mat. Att äta var 3 timme kommer aldrig funka för mig, inte heller då jag arbetar som bartender, då är det omöjligt med regelbundna mat tider.

Men vad är Herbalife? Är det vitamin tillskott eller något?
  • Carina7907

man äter shake till frukost, sedan äter man tex bars, till mellanmål shake till lunch med sallad och sedan bars till mellanmål och ett lagat mål mat om dagen. Jag är en väldigt stressad person med två småbarn och jobbar heltid så detta kan vem som hellst. Man köper produkter till shake och bars från mig och rasar sedan av bara farten. Är perfekt för människor som har udda arbetstider som du och kanske inte äter rätt saker. För att bränna fett måste man äta var 3:e timma och detta fungerar verkligen.

• Carina7907

Herbalife har allt shakes som är jättegoda blandas med vatten eller mjölk,bars vitamintillskott, fettförbrännare, te med extra förbrännande effekt. Jag älskar alla herbalifes produkter och kommer använda dessa i resten av mitt liv så goda och bra är dem. man kan prova 3 dagar för 185kr. Sedan finns det olika paket att köpa beroende hur snabbt man vill nå målet. Jag har före och efterbilder på mina 12 veckor om verkligen är intresserad. Jag har inte hört någon som börjat med detta som är missnöjd, man når sina mål

• Asirna
    Carina7907 skrev 2016-07-01 06:40:04 följande:

Herbalife har allt shakes som är jättegoda blandas med vatten eller mjölk,bars vitamintillskott, fettförbrännare, te med extra förbrännande effekt. Jag älskar alla herbalifes produkter och kommer använda dessa i resten av mitt liv så goda och bra är dem. man kan prova 3 dagar för 185kr. Sedan finns det olika paket att köpa beroende hur snabbt man vill nå målet. Jag har före och efterbilder på mina 12 veckor om verkligen är intresserad. Jag har inte hört någon som börjat med detta som är missnöjd, man når sina mål

Missförstå mig inte men jag antar jag själv ska sälja produkten eftersatt ja tagit det själv o det fortsätter som ett pyramid spel.

Nej sådant är jag inte intresserad av alls. Tycker mer det är fult du ska försöka sälja på mig saker när jag är hör och mer om råd.
  • Carina7907

Nej sälja saker efter är inget man behöver, jag är bara glad om människor lyckas. Det finns en del som fortsätter att sälja men jag är ingen som propagerar för att man ska sälja vidare det är varje människas beslut.

• Carina7907

Detta fungerar verkligen vid starkt sockerberoende, det var därför jag svarade dig inte för att du ska sälja saker det har jag inte skrivit.
    Tyvärr kan människor reagera som ditt svar när man googlar lite på nätet, men jag står för mina saker och jag har verkligen lyckats och vill hjälpa andra. Tyvärr är kanske du då fel person för detta och jag  önskar dig lycka till med annat sätt.

Svar på tråden Socker beroende, tips?