• Kelsson1

Socker beroende, tips?

Jag började med LCHF och blev av med mitt sockersug helt (var också väldigt sockerberoende tidigare)! Hade inte förväntat mig det men nu när jag blir sugen på något är det inte socker utan ost eller korv! Så mitt tips är att helt sluta med socker och kolhydrater, frukt äter jag bara ibland och återgå inte till socker sedan när du blivit av med suget.

• Kelsson1

Jag tror att det inte tog mer än ett par veckor men då var jag helt utan socker, jag var väldigt noga med det.
    Lycka till!

• Kelsson1
    Asirna skrev 2016-06-20 21:32:24 följande:
    Okej! :)

Är också väldigt noga med allt jag stoppar i mig nu.

Har nu gått fem dagar utan socker och jag klarar mig galant och har mindre socker sug :)
    Vad bra, fortsätt så kommer du inte ens att vilja ha socker sen
  • Kelsson1

Asirna: Du kan ju till en början när du känner sug ta en bit ost istället eller något annat. Efter ett tag när suget är mindre behöver man inte ersätta med något annat heller.

• Kelsson1
    Asirna skrev 2016-06-22 03:16:50 följande:
    Jag äter inte ost, eller kanske någon gång om dte är på någon pizza eller tacos, annars aldrig.

Det är nämligen inte bra för min hy, får lätt finnar av det :P
    Jag hade väldigt dålig hy innan lchf och blev sämre till en början men efter ett par veckor så har jag nästan inga finnar alls och kan äta så mycket ost jag vill
Svar på tråden Socker beroende, tips?