• mli01

7 missfall

Har ett barn sen innan . Sen har jag fått sju missfall på rad . Har någon nå. Tips ? Jag orkar inte med detta snart.. Så ledsen .. Jag har tagit alla tester men dom visar bra

• Svar på tråden 7 missfall
  • mli01
    Emsoff skrev 2016-05-10 21:01:41 följande:
    Det måste ändå kännas lite "skönt" i det eländiga. För mig tar det 3-8 månader.

Jag har telefonmöte med min läkare imorgon. Hen som bara tror att vi har otur och att det inte finns nått som kan hjälpa. Att allt är placebo. Och inte räknade ett av mina missfall och därför inte fick utredning. Men nu ska jag väl iaf få utredning. Wish me luck!
    Håller tummarna för dig .. Hoppas du får en läkare som lyssnar å för allt för att hjälpa er
  • Såkandetgå

Varit hos gyn precis och fått cytotec, väldigt osäker på dessa tabletter,

Har ringt en privat gyn mottagning för en second opinion.

Något som är konstigt är att på grav stickorna blir sträcken starkare, igår tom starkare än kontrollsträcket, sju dagar efter konstaterar MF. Vad betyder det?

Men något positivt är att vid nästa graviditet ska jag få innohep under hela graviditeten och ev Trombyl också. :)

• Emsoff
    mli01 skrev 2016-05-10 21:30:48 följande:
    Håller tummarna för dig .. Hoppas du får en läkare som lyssnar å för allt för att hjälpa er
    Ja, telefonsamtalet var väldigt speciellt. Hen ville ses för att diskutera vilka prover vi ska ta. Kan vi inte diskutera det nu frågade jag. Jo, det kunde vi. Funderar ibland om de får betalt per besök (privat klinik). Varit på så många meningslösa besök. Ska nu iaf få göra de prover som vi inte redan tagit. Och de kommer ju inte visa på nått. Men vill ändå ta dem.
  • Emsoff
    Såkandetgå skrev 2016-05-11 11:43:30 följande:

Varit hos gyn precis och fått cytotec, väldigt osäker på dessa tabletter,

Har ringt en privat gyn mottagning för en second opinion.

Något som är konstigt är att på grav stickorna blir sträcken starkare, igår tom starkare än kontrollsträcket, sju dagar efter konstaterar MF. Vad betyder det?

Men något positivt är att vid nästa graviditet ska jag få innohep under hela graviditeten och ev Trombyl också. :)

Blev du erbjuden innohep? Eller var det något du frågade efter?
  • Såkandetgå
    Emsoff skrev 2016-05-11 22:59:41 följande:

Blev du erbjuden innohep? Eller var det något du frågade efter?

Jag sa när jag ringde ang missfallet till sköterskan som svarade att nu måste vi väl göra nått åt det här, var väldigt irriterad just då.

Sen på själva besöket så frågade jag om trombylen men då sa hon att ev trombyl efter samtal med obstetriker om just trombylen men att jag absolut ska stå på innohep från plus till förlossning. Och ev trombyl också.
  • mli01
    Såkandetgå skrev 2016-05-11 23:27:07 följande:
    Jag sa när jag ringde ang missfallet till sköterskan som svarade att nu måste vi väl göra nått åt det här, var väldigt irriterad just då.

Sen på själva besöket så frågade jag om trombylen men då sa hon att ev trombyl efter samtal med obstetriker om just trombylen men att jag absolut ska stå på innohep från plus till förlossning. Och ev trombyl också.
    Innohep va är de ?
  • Såkandetgå
    mli01 skrev 2016-05-12 12:46:57 följande:

Innohep va är de ?

Innohep är blodförtunnande och gör så att det inte bildas proppar.

Det är i sprutor som man tar i magen varje dag.
  • mli01
    Såkandetgå skrev 2016-05-12 23:35:07 följande:
    Innohep är blodförtunnande och gör så att det inte bildas proppar.

Det är i sprutor som man tar i magen varje dag.
    Okej . Liknande som trombyl ?
  • Såkandetgå
    mli01 skrev 2016-05-13 13:16:25 följande:

Okej . Liknande som trombyl ?

Ja alltså funktionen är ju densamma, men innehållet är olika. Min gynekolog sa att "vi vet inte orsaken, men trombyl verkar underlätta när moderkakan ska fästa" därav ska jag ev äta trombyl också, för det har dom inte märkt av innohep. Men hon var väldigt noga med att säga att det var något dom tyckte sig ha märkt och inte säkrat i forskning.

Innohep ska jag ta för att undvika proppar i moderkakan genom hela graviditeten.
  • nnnnnnnn
    Såkandetgå skrev 2016-05-13 18:30:27 följande:
    Ja alltså funktionen är ju densamma, men innehållet är olika. Min gynekolog sa att "vi vet inte orsaken, men trombyl verkar underlätta när moderkakan ska fästa" därav ska jag ev äta trombyl också, för det har dom inte märkt av innohep. Men hon var väldigt noga med att säga att det var något dom tyckte sig ha märkt och inte säkrat i forskning.

Innohep ska jag ta för att undvika proppar i moderkakan genom hela graviditeten.
    Inlägg #7 verkar aktuellt fortfarande:

vi fick utskrivet zink + magnesium för att öka chanserna till ett livsdugligt foster. Funkade för oss och för 3 andra par vi tipsade efter vår lyckade kur.

Det var överläkaren på KK som skrev ut till oss, men till kompisarna och deras vänner så var det husläkaren (som muttrade något om att "det skadar ju inte iallafall, även om jag inte tror det hjälper heller")

såhär fick vi:
    1 st solvezink (45 mg brustablett) 1 per dag (per person, både mannen och kvinnan) varje dag i 30 dagar. Därefter 0,5 tablett per dag. Kvinnan tar hela grav. Mannen tar tills livsdugligt foster påvisats (tex vid RUL)
    1 st Emgesan (250 mg tablett) 1 per dag (per person). Dela gärna och ta en halv tablett på morgonen och en halv på kvällen.Kvinnan tar t.o.m. v. 36, mannen till livsdugligt foster påvisats.

helst ska båda ta 3 mån före man försöker, men bättre att ta så fort man kan om man redan försöker.

Och GIVETVIS ska man ändå ta folsyra!!!

lycka till!

• Emsoff
    Emsoff skrev 2016-05-11 22:58:52 följande:
    Ja, telefonsamtalet var väldigt speciellt. Hen ville ses för att diskutera vilka prover vi ska ta. Kan vi inte diskutera det nu frågade jag. Jo, det kunde vi. Funderar ibland om de får betalt per besök (privat klinik). Varit på så många meningslösa besök. Ska nu iaf få göra de prover som vi inte redan tagit. Och de kommer ju inte visa på nått. Men vill ändå ta dem.
    Läkaren jag träffade var med i ett råd. Rådet ska ta fram riktlinjer för behandling av upprepade missfall. De kollar på olika forskningsstudier och kommer att presentera sitt arbete i höst. Det är sen meningen att läkare ska följa dessa råd.

Hen menar att OM min missfallsutredning inte visar på några avvikelser så finns det ingen medicinering att sätta in. Utan det är bara att fortsätta att försöka så länge vi orkar och vill. Oftast löser det sig till slut. Nästa gång ligger risken för missfall på 40%. Blir det missfall igen så ökar risken då till runt 60%.

Så nu är det bara att vänta ut resultaten av mina prover som jag ska ta.
Svar på tråden 7 missfall