Anonym (Z) skrev 2016-03-30 20:53:16 följande:
I högstadieåldern händer det otroligt mycket med ett barn, puberteten är bara en sak. Barn i tonåren är av ett stort behov av sina föräldrar och det skulle vara väldigt dumt av din man att lämna de "stora" barnen i en sån skör ålder. Att komma med argument så som tryggare uppväxt mm håller inte riktigt, man kan ha en trygg och bra uppväxt i en förort eller mitt i centrala Stockholm, det är vad man gör det till.
Håller helt med, i tonåren behövs föräldrastöd som mest och det är inte bara barnen som behöver stöd, även den andra föräldern kan behöva support. Min sambo hade två barn sedan tidigare (nu vuxna).
Deras tonårstid var ett h-e för alla inblandade . Det fanns ju inte på kartan att sambon skulle dumpa över allt på sitt ex och hennes nye make, han hade ju lika stort ansvar för sina barn som mamman, även om hon var boendeförälder. Jag skulle heller aldrig få för mej att försöka förmå honom, att låta henne ta alla bekymmer även om man ibland var spyfärdig på allt elände de kunde ställa till med.
Tackolov är den tiden över för länge sedan och det har blivit två mycket vettiga människor av killarna. Vem vet dock hur det varit om sambon släppt taget om dem och t ex flyttat iväg med mej och våra gemensamma?