• Anonym (helängtan)

Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.

Jag och min sambo träffades för 9 år sedan.. Jag kommer inte härifrån men det gör han. Sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande och vi har även två gemensamma. 
    Dom senaste åren har min "hemlängtan" exalterat och jag trivs inte där vi bor. Mina barn älskar orten där mina förälder bor och jag kommer ifrån. 

Jag vet även att min sambo gillar orten jag kommer ifrån.. Fel av mig att fråga om han vill att vi flyttar dit? 40 mil ifrån hans äldre barn.

• Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.
  • Anonym (G)
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 16:49:15 följande:
    Hans äldre barn är 14 år och 11 år och den äldsta bor inte hos oss från ett halvår sen 
    Jag vet hur det är att längta hem, jag bodde i Norrland i 15 år och hade familjen och nätverket i Stockholm, och jag längtade hem nästan varje dag.
    Men barnen trivdes i Norrland och hade det bättre där, och när barnens pappa och jag skildes fanns det inte på kartan att jag skulle flytta vare sig med dom eller utan dom. 
    Din sambos barn är ändå rätt stora, det är inte så många år kvar nu, tills dom är vuxna. 
    Om jag var du skulle jag stå ut och försöka åka hem ofta på besök istället, sen tycker jag precis som Ess att du kan ta upp att du så småningom, när hans barn är vuxna vill flytta.
    Men inte än. 
  • smulpaj01

Hans äldre barn är 14 år och 11 år och den äldsta bor inte hos oss från ett halvår sen 

Vad har hänt med äldsta barnet?

Du får väl vänta i ca 7 år till (minst) alternativt flytta ensam så kan dina barn hälsa på hos dig på loven?!
  • Anonym (helängtan)
    Anonym (.) skrev 2016-03-30 18:01:44 följande:

Hur gamla är era gemensamma barn? Skall man flytta är det viktigt att tänka på hur det påverkar barnen.
    Det bästa vore om du kunde stå ut åtminstonde 5 år till, så att äldsta barnet hunnit bli 18 och yngsta börjat gymnasiet.

Våra gemensamma är 4 och 2 år och dom skulle få en mycket bättre uppväckts om vi flyttar. Mer natur och nära mormor o morfar kusiner och farbröder.. Tryggare barndom. 
  • Anonym (helängtan)
    smulpaj01 skrev 2016-03-30 18:47:23 följande:
    Vad har hänt med äldsta barnet?

Du får väl vänta i ca 7 år till (minst) alternativt flytta ensam så kan dina barn hälsa på hos dig på loven?!
    Nja så länge kommer vi inte och vänta. Tycker gott man kan flytta när barnen är i högstadieålder. Han kan ju träffa dom äldre barnen bvarannan helg 
  • Anonym (SIgrid)

Tänk på dina barns bästa.Flytta om det känns rätt.

• smulpaj01
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 20:27:26 följande:

Nja så länge kommer vi inte och vänta. Tycker gott man kan flytta när barnen är i högstadieålder. Han kan ju träffa dom äldre barnen bvarannan helg 

Ja precis, eller så kan DU träffa dina ungar varannan helg?!

Det är ju du som vill flytta och att träffa barnen varannan helg är ju ingen big deal enligt dig!
  • Anonym (Z)
    Anonym (SIgrid) skrev 2016-03-30 20:29:25 följande:

Tänk på dina barns bästa.Flytta om det känns rätt.

Vilket kan innebära att hennes barn får separerade föräldrar... Inte ens säkert att hon får med sig barnen i en flytt utan "risken" är stor att de blir kvar med pappan. Hur som så tar ju då ts risken att hennes barn förlorar en förälder så det är ju inte vidare genomtänkt att bara flytta.
  • Anonym (Z)
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 20:27:26 följande:
    I högstadieåldern händer det otroligt mycket med ett barn, puberteten är bara en sak. Barn i tonåren är av ett stort behov av sina föräldrar och det skulle vara väldigt dumt av din man att lämna de "stora" barnen i en sån skör ålder. Att komma med argument så som tryggare uppväxt mm håller inte riktigt, man kan ha en trygg och bra uppväxt i en förort eller mitt i centrala Stockholm, det är vad man gör det till.
  • Påven Johanna
    Ja, då är det ju helt olämpligt med en flytt som ger så stora avstånd. 
  • Påven Johanna
    Anonym (Z) skrev 2016-03-30 20:53:16 följande:
    I högstadieåldern händer det otroligt mycket med ett barn, puberteten är bara en sak. Barn i tonåren är av ett stort behov av sina föräldrar och det skulle vara väldigt dumt av din man att lämna de "stora" barnen i en sån skör ålder. Att komma med argument så som tryggare uppväxt mm håller inte riktigt, man kan ha en trygg och bra uppväxt i en förort eller mitt i centrala Stockholm, det är vad man gör det till.
    Håller med om det du skriver.
Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.