• Anonym (helängtan)

Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.

Jag och min sambo träffades för 9 år sedan.. Jag kommer inte härifrån men det gör han. Sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande och vi har även två gemensamma. 
    Dom senaste åren har min "hemlängtan" exalterat och jag trivs inte där vi bor. Mina barn älskar orten där mina förälder bor och jag kommer ifrån. 

Jag vet även att min sambo gillar orten jag kommer ifrån.. Fel av mig att fråga om han vill att vi flyttar dit? 40 mil ifrån hans äldre barn.

• Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.
  • Fennyxx

Ts, om du har hemlängtan och tycker det är jobbigt, hur tror du de halvstora barnen kommer känna? Tror du inta att de också skulle kunna få hemlängtan om ni flyttar?

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 15:33:57 följande:
    Jag och min sambo träffades för 9 år sedan.. Jag kommer inte härifrån men det gör han. Sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande och vi har även två gemensamma.  Dom senaste åren har min "hemlängtan" exalterat och jag trivs inte där vi bor. Mina barn älskar orten där mina förälder bor och jag kommer ifrån.  Jag vet även att min sambo gillar orten jag kommer ifrån.. Fel av mig att fråga om han vill att vi flyttar dit? 40 mil ifrån hans äldre barn.

Ja, fel av dig.
  • Anonym (helängtan)
    Fennyxx skrev 2016-03-30 20:59:05 följande:

Ts, om du har hemlängtan och tycker det är jobbigt, hur tror du de halvstora barnen kommer känna? Tror du inta att de också skulle kunna få hemlängtan om ni flyttar?

Dom kommer ju inte flytta med oss utan bo kvar här med deras mamma och hennes nya och deras barn
  • Physalis

Kan ni inte skaffa en sommarstuga i dina hemtrakter? Så kan ni åka dit ofta?

• Natttis
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 15:33:57 följande:

Jag och min sambo träffades för 9 år sedan.. Jag kommer inte härifrån men det gör han. Sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande och vi har även två gemensamma. 

Dom senaste åren har min "hemlängtan" exalterat och jag trivs inte där vi bor. Mina barn älskar orten där mina förälder bor och jag kommer ifrån. 

Jag vet även att min sambo gillar orten jag kommer ifrån.. Fel av mig att fråga om han vill att vi flyttar dit? 40 mil ifrån hans äldre barn.

Jag kan förstå att du har hem längtan. Men det är ju inte bara att flytta iväg sådär. Du måste ju prata med din sambo om saken. Ni kanske kan lösa det på något sätt. Så det blir bra för alla. För både dig dina barn och han och hans barn. Så prata med honom om vad du känner och funderar ut på hur ni ska lösa det på bästa sätt.
  • Anonym (...)
    smulpaj01 skrev 2016-03-30 20:43:43 följande:

Ja precis, eller så kan DU träffa dina ungar varannan helg?!

Det är ju du som vill flytta och att träffa barnen varannan helg är ju ingen big deal enligt dig!

OT, men har sett att du(och en del andra) ofta refererar pappans tidigare barn för "barn" och de gemensamma barnen för "ungar". Varför?

Ts, du kan alltid fråga.
  • Brumma

Ja jag tycker faktiskt det vore fel att fråga Iallafall så länge ngt av barnen bor hos er en del av tiden.

När de blir äldre (unga vuxna) eller om de innan kanske väljer ett boende hos bara ena föräldern.

Innan dess tycker jag inte man omöjliggör växelvis boende "i onödan".

• smulpaj01
    Anonym (...) skrev 2016-03-31 06:52:40 följande:

OT, men har sett att du(och en del andra) ofta refererar pappans tidigare barn för "barn" och de gemensamma barnen för "ungar". Varför?

Ts, du kan alltid fråga.

Ha ha....lite lustigt att jag i just det inlägg du citerar refererar till ts barn som BARN

Men annars har du rätt att jag gör precis som du skriver ibland - men ENBART i de trådar där styvmorsor gör exakt så "mina barn, hans skitUNGAR" då detta stör mig enormt mycket!
  • Anonym (Jennifer)

Tycker att det är galet av dig att fråga honom.

Varför har dina barn mer rätt till sin pappa än de barn han har sedan tidigare?

Du kan flytta hem igen när barnen är vuxna.

Flyttade själv 30 mil bort och fick barn. Efter att vi gått skilda vägar blev det väldigt ensamt här. Alla vänner och all familj fanns så långt bort. Jag fick sådan otroligt stark hemlängtan och ville flytta. Men att ta med mig barnet och låta honom flänga emellan för att träffa sin pappa? Aldrig!

Dessutom, om jag själv inte kunde tänka mig att bara ses varannan helg kunde jag inte räkna med att hans pappa skulle nöja sig med det. Jag valde själv att flytta hit. Jag har satt ett barn till världen. Jag är delvis ansvarig för att han har en god relation till sin pappa. Jag får stå mitt kast och bo kvar här samtidigt som jag gör det bästa av situationen.

• Fennyxx
    Anonym (helängtan) skrev 2016-03-30 23:18:59 följande:

Dom kommer ju inte flytta med oss utan bo kvar här med deras mamma och hennes nya och deras barn

Ok, då testar vi en gång till. Hade du tyckt det kändes ok att flytta från dina barn?
Svar på tråden Vill flytta "hem" igen men sambon har två barn sedan tidigare.