• Frögurka

7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?

Fick såklart 1:2 på alla trisomier pga nackspalten som dom mätte till 7,0-7,3mm. Den låg som instängd me vätska runt hela kroppen, hade 2 vätske-nånting i skallen, ja tyckte den rörde sej väldigt lite. Hjärtat slog o hjärnan såg åtminstone bra ut.
    Blev helt chockad av de beskedet.
    Hann googla lite igår o en bred nackspalt behöver inte betyda att de är kört men vad ja förstod så hade ja en FÖR bred, o i kombo me vätskan den var omringad av..
    Nytt UL o moderkaksprov imorron bitti..
    Ja tror dom sa att de tyder starkt på kromosomavvikelser, dom sa att de mår iaf inte bra i vätskan.

Vad har ni andra för erfarenheter? Bra som dåliga..

• Svar på tråden 7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?
  • Feliciaw13

Återkoppling från mig!

I onsdags föddes vår son: En helt frisk pojke, alla tester gjorda nu - så underbar känsla!

Han hade alltså en mycket bred nackspalt på över 7 mm.

Jag har som sagt oroat mig mycket även efter fostervattensprovet, vad detta kunde tänkas stå för. Så det behöver inte betyda någonting.

• Mimipig
    Feliciaw13 skrev 2017-09-03 12:27:25 följande:

Återkoppling från mig!

I onsdags föddes vår son: En helt frisk pojke, alla tester gjorda nu - så underbar känsla!

Jag har som sagt oroat mig mycket även efter fostervattensprovet, vad detta kunde tänkas stå för. Så det behöver inte betyda någonting.

Underbart att höra! Jag ska ta det med mig om jag blir gravid igen. Stort greattis!
  • Nykär15

Återkoppling från mig!

Stort grattis!!! Så underbart!!
  • TvåBarnsMamma

Återkoppling från mig!

Skönt att höra. Vi var inne för 2 veckor sedan i vecka 22+0 på ett sent RUL där man uppmätte nackspalten till 6,2mm får ej passera 6,0 vecka 18-20, enligt deras parometrar. Läkaren screenade igenom bebis på spec och sa att hon ej hitta något annat som skulle tyda på fel, och tyckte inte vi skulle göra fostervattensprov.
  • delilah

Sååååå skönt att höra Felicia. Stoooort Grattis till er och er lilla pojke!

• delilah

Vi har varit på två tillväxtultraljud nu också. Ett i v30 och ett i v33. Första var hon 11% mindre men det räknad fortfarande som normalt men man ville göra ett till för att ha koll. Vid det andra låg hon på 4.5% minus, så hon hade växt till sig och beräknas bli en normalstor tjej nu ???? allt annat såg fint ut.

Går in i v35 på fredag och vi ser så fram emot att träffa vår lilla tjej. Det har varit en påfrestande resa men vi har försökt njuta så gott det går eftrrsådana resultat som vi fick på kuben. Ska försöka uppdatera längre fram också.

All lycka till er andra som kommer in i denna tråd av olika anledningar.

• Mimipig
    delilah skrev 2017-11-29 21:44:44 följande:

Vi har varit på två tillväxtultraljud nu också. Ett i v30 och ett i v33. Första var hon 11% mindre men det räknad fortfarande som normalt men man ville göra ett till för att ha koll. Vid det andra låg hon på 4.5% minus, så hon hade växt till sig och beräknas bli en normalstor tjej nu ???? allt annat såg fint ut.

Går in i v35 på fredag och vi ser så fram emot att träffa vår lilla tjej. Det har varit en påfrestande resa men vi har försökt njuta så gott det går eftrrsådana resultat som vi fick på kuben. Ska försöka uppdatera längre fram också.

Åh, ljuvliga nyheter!

Själv kämpar jag på för att bli gravid på nytt efter aborten. Det tog ett bra tag innan kroppen var igång igen med ÄL, två st har passerat obefruktade och nu har jag tredje vilken dag som helst. Må det gå väl!
  • Viennah
    Frögurka skrev 2016-02-11 05:54:39 följande:

Fick såklart 1:2 på alla trisomier pga nackspalten som dom mätte till 7,0-7,3mm. Den låg som instängd me vätska runt hela kroppen, hade 2 vätske-nånting i skallen, ja tyckte den rörde sej väldigt lite. Hjärtat slog o hjärnan såg åtminstone bra ut.

Hann googla lite igår o en bred nackspalt behöver inte betyda att de är kört men vad ja förstod så hade ja en FÖR bred, o i kombo me vätskan den var omringad av..

Ja tror dom sa att de tyder starkt på kromosomavvikelser, dom sa att de mår iaf inte bra i vätskan.

Hej, gammal tråd men undrar bara hur det gick för dig? Jag och min fästman befinner oss i vad som känns som en mardröm just nu. Gjorde moderkaksprov igår (är i v 13 nu) efter att nackspalten visat sig vara över 9 mm, nu denna väntan på svar som är ren och skär ångest. Vet inte om vi vågar hoppas på ett friskt barn? Hoppas allt gick bra för dig!
  • Sarachulo
    TvåBarnsMamma skrev 2017-09-04 17:35:09 följande:
    Skönt att höra. Vi var inne för 2 veckor sedan i vecka 22+0 på ett sent RUL där man uppmätte nackspalten till 6,2mm får ej passera 6,0 vecka 18-20, enligt deras parometrar. Läkaren screenade igenom bebis på spec och sa att hon ej hitta något annat som skulle tyda på fel, och tyckte inte vi skulle göra fostervattensprov.
    Hej! âr i en liknande situation, hur gick det för er? âr så orolig.
  • Sarachulo
    delilah skrev 2017-11-29 21:44:44 följande:

Hei Delilah, hur gick det för er? âr i en liknande situation.
  • Sarachulo
    Frögurka skrev 2016-02-11 05:54:39 följande:

Hej Frögurka, hur gick det för er? Har också ett foster som är omringad av vätska och en bred nackspalt på 6,8mm.
Svar på tråden 7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?