• Frögurka

7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?

Fick såklart 1:2 på alla trisomier pga nackspalten som dom mätte till 7,0-7,3mm. Den låg som instängd me vätska runt hela kroppen, hade 2 vätske-nånting i skallen, ja tyckte den rörde sej väldigt lite. Hjärtat slog o hjärnan såg åtminstone bra ut.
    Blev helt chockad av de beskedet.
    Hann googla lite igår o en bred nackspalt behöver inte betyda att de är kört men vad ja förstod så hade ja en FÖR bred, o i kombo me vätskan den var omringad av..
    Nytt UL o moderkaksprov imorron bitti..
    Ja tror dom sa att de tyder starkt på kromosomavvikelser, dom sa att de mår iaf inte bra i vätskan.

Vad har ni andra för erfarenheter? Bra som dåliga..

• Svar på tråden 7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?
  • Feliciaw13

Härligt! Synd bara att det föragit lite av glädjen med graviditeten och att man fortfarande är orolig - känns som att det kanske kommer sitta i tills efter förlossning och alla efterföljande kontroller!

Har precis två veckor kvar till förlossning...

Nu försöker vi njuta och förhoppningsvis blir vi solskenshistorier till andra blivande föräldrar som hamnar i samma sits!

• delilah

Hur har det gått för er? Har ert lilla hjärta kommit? Hoppas att allt har gått bra

• Nykär15
    Frögurka skrev 2017-08-02 19:18:33 följande:
    Oj, har min gamla tråd fått liv igen :) jag gjorde nipt o fick efter 1 vecka veta att de verkar vara en frisk pojke. Är idag 36+0 o har planerat snitt om 2 veckor.
    Hela denna grav har varit ren ångest. Passerat milstolpe efter milstolpe så nu könner ja febrilt efter sparkar dagligen, början känna iro inför snittet. Har hela tiden känslan av att snubbla på målsnöret.

Så väl jag känner igen den känslan...om att man ska snubbla på målsnöret...har just passerat den stora milstolpen 23+0 och är idag 23+4...önskar så man kunde dra fram tiden! 

Har er lilla kommit ut eller är det ett par dagar kvar? 

• Mimipig

Jag är också nyfiken och hoppfull för er! Tyvärr gick det ju inte vägen för oss, så får vi gå tillbaka till sängkammaren och börja om...

• Nykär15
    Mimipig skrev 2017-08-17 14:47:18 följande:

Jag är också nyfiken och hoppfull för er! Tyvärr gick det ju inte vägen för oss, så får vi gå tillbaka till sängkammaren och börja om...

Usch vad jobbigt...förstår din sorg. Så hemskt Gråter hoppas ni snart blir gravida igen och att allt går vägen Hjärta
  • Mimipig
    Nykär15 skrev 2017-08-17 15:14:54 följande:

Usch vad jobbigt...förstår din sorg. Så hemskt  hoppas ni snart blir gravida igen och att allt går vägen 

Åh, tack, det hoppas jag med. Försöker i detta nu lista ut när sjutton nästa ÄL kan tänkas bli - eller ha varit. Alla tecken, sekret, Temp och stickor visar svar all over the place...
  • TvåBarnsMamma

I dag var vi på ul pga att vi inte kunde screena alla organen i vecka 16, sen åkte vi utomlands och gjorde ett ul där och allt såg bra ut.
    I dag gjorde vi ett efter att ha kommit hem i vecka 22+0 och då börjar hon prata om bred nackspalt mätter den tre gånger 7,1, 6,1 och 6,3. Fattar inte ett smack. När vi frågar vad de innebär säger hon risk för att barnet har ett syndrom. Och sedan säger hon jag acreenar jag ställer inga diagnoser, tar allt personligt när vi frågar och sedan får vi tid till spec läkare i morgon.

När 29 år, har haft två normala graviditeter innan utan några komplikationer och är nu livrädd för vad detta innebär.

• Mimipig
    TvåBarnsMamma skrev 2017-08-24 21:06:34 följande:

I dag var vi på ul pga att vi inte kunde screena alla organen i vecka 16, sen åkte vi utomlands och gjorde ett ul där och allt såg bra ut.

I dag gjorde vi ett efter att ha kommit hem i vecka 22+0 och då börjar hon prata om bred nackspalt mätter den tre gånger 7,1, 6,1 och 6,3. Fattar inte ett smack. När vi frågar vad de innebär säger hon risk för att barnet har ett syndrom. Och sedan säger hon jag acreenar jag ställer inga diagnoser, tar allt personligt när vi frågar och sedan får vi tid till spec läkare i morgon.

När 29 år, har haft två normala graviditeter innan utan några komplikationer och är nu livrädd för vad detta innebär.

Åh, vad jobbigt att bli så uppskrämd. Kräv ALLA undersökningar och prover som existerar. Så du kan bli lugn.
  • delilah

Igår var vi på ytterligare ett ultraljud för att kolla organen en gång till. Är nu i v.21.

Läkaren sa att det även denna gång såg normalt ut, det fanns inget avvikande. Hon gick genom organen och kroppsdelarna. Vår prinsessa hade växt som hon skulle så läkaren tyckte att vi skulle sätta punkt för det som varit nu. Efter moderkaksprov och flera ultraljud finna det inget mer att kontrollera och det finns ingen anledning att anta att något skulle vara fel.

Nu försöker vi glädjas åt detta och ser fram emot vår sessa i januari <3

• Mimipig
    delilah skrev 2017-08-29 15:57:38 följande:

Igår var vi på ytterligare ett ultraljud för att kolla organen en gång till. Är nu i v.21.

Läkaren sa att det även denna gång såg normalt ut, det fanns inget avvikande. Hon gick genom organen och kroppsdelarna. Vår prinsessa hade växt som hon skulle så läkaren tyckte att vi skulle sätta punkt för det som varit nu. Efter moderkaksprov och flera ultraljud finna det inget mer att kontrollera och det finns ingen anledning att anta att något skulle vara fel.

Nu försöker vi glädjas åt detta och ser fram emot vår sessa i januari <3

Så skönt att höra! Försök att vila i det resten av graviditeten. Stor kram!
Svar på tråden 7mm nackspalt o omringad av en massa vätska. nån som varit me om liknande?