• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • Daedalion

Har haft en tjej därifrån. Hon var som andra europeer. Lite korkad men det var allt. Tror ej att SD bryr sig om blattar som är normala. Det är slöjbärande socialfall och deras män, människor som inte bidrar och som har fel värderingar, som har anledning att oroa sig

• Daedalion
    Rikard skrev 2015-12-09 15:33:57 följande:
    Anser du att det är bra eller dåligt att människor inte kan känna sig trygga?

Klart att oärliga som har ljugit sig till PUT ska vara oroliga.

• Har gjort det
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

Jag skulle vara mkt orolig om jag var han eftersom sd är ett gäng ulvar i fårakläder. Dom beter sig demokratiskt och fint nu men skulle dom få makten skulle det bli andra bullar av.

Dock tror jag risken är obefintlig eftersom dom kommer att raderas ut nu när s för sds politik.
  • Gert
    Rikard skrev 2015-12-09 15:33:57 följande:
    Anser du att det är bra eller dåligt att människor inte kan känna sig trygga?
    Givetvis anser jag att det är dåligt att flyktingar och svenska tjejer - och killar - känner sig otrygga i dagens farliga samhälle.
    Give ´em Hell!
  • Har gjort det
    Gert skrev 2015-12-09 20:04:15 följande:
    Givetvis anser jag att det är dåligt att flyktingar och svenska tjejer - och killar - känner sig otrygga i dagens farliga samhälle.
    Trams. Det är inte ett dugg farligt i Sverige. Res runt lite i Sydamerika tex så kan vi börja snacka farliga ställen.
  • Superbus
    Har gjort det skrev 2015-12-10 07:28:41 följande:
    Trams. Det är inte ett dugg farligt i Sverige. Res runt lite i Sydamerika tex så kan vi börja snacka farliga ställen.
    Vad lever du i för land? Tror en hel del brottsoffer typ tjejer som blir våltagna 2 ggr på samma kväll inte håller med dig. Sydafrika är säkert farligare på många ställen men Sverige har väl inte gått i uvecklingen mot Nangilima precis.
  • Har gjort det
    Superbus skrev 2015-12-10 08:32:20 följande:
    Vad lever du i för land? Tror en hel del brottsoffer typ tjejer som blir våltagna 2 ggr på samma kväll inte håller med dig. Sydafrika är säkert farligare på många ställen men Sverige har väl inte gått i uvecklingen mot Nangilima precis.
    Jag lever i Stockholm, Sverige och jag har varit med ett tag. Myter, rykten och halvsanningar har alltid varit i gång.
  • Superbus
    Har gjort det skrev 2015-12-10 09:28:37 följande:
    Jag lever i Stockholm, Sverige och jag har varit med ett tag. Myter, rykten och halvsanningar har alltid varit i gång.
    Jag har också varit med ett bra tag. När jag va ung och en kille blev knivskuren till döds i samband med skolavslutningen blev det stora löpsedlar och efterföljande TV-debatter om föräldrarnas, skolans och polisens ansvar.

Idag går det knappt en dag utan rubriker om skottlossningar, knivskärningar, psykopater som slår ihjäl folk utan att veta varför efteråt. Jag tycker det är ganska naivt att avfärda detta som myter och halvsanningar.
  • Åttionian
    Superbus skrev 2015-12-10 10:28:35 följande:

Jag har också varit med ett bra tag. När jag va ung och en kille blev knivskuren till döds i samband med skolavslutningen blev det stora löpsedlar och efterföljande TV-debatter om föräldrarnas, skolans och polisens ansvar.

Idag går det knappt en dag utan rubriker om skottlossningar, knivskärningar, psykopater som slår ihjäl folk utan att veta varför efteråt. Jag tycker det är ganska naivt att avfärda detta som myter och halvsanningar.

Sverige är ju ändå lugna gatan jämfört med vissa delar av världen...
  • Har gjort det
    Superbus skrev 2015-12-10 10:28:35 följande:

Och det tror du bara beror på invandringen och att inga andra faktorer spelar in?
  • Isac Johansson

Om SD vinner 2018 så händer det ingenting med din pojkvän om han inte är muslim och håller sig till svenska traditioner och om han talar flytande svenska så är det heller inte något problem. 

• KillBill
    Isac Johansson skrev 2016-11-24 14:25:57 följande:

Om SD vinner 2018 så händer det ingenting med din pojkvän om han inte är muslim och håller sig till svenska traditioner och om han talar flytande svenska så är det heller inte något problem. 

Vad händer om han är muslim och inte pratar flytande svenska?
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?