• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 20:36:26 följande:
    När det gäller SD så är nog osvuret bäst.
    Var dras gränsen? Ghetton med stängsel? Bokstavligen förintelseläger med gaskammare och allt?
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:40:00 följande:
    Var dras gränsen? Ghetton med stängsel? Bokstavligen förintelseläger med gaskammare och allt?
    Vad är det för insinuationer du kommer med egentligen? Läskigt!
  • KillBill

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

• Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 21:32:38 följande:

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

Det ska dock sägas att det direkta citatet från Åkesson är:

"Men det jag däremot tycker är att om man har fått ett permanent uppehållstillstånd på falska eller felaktiga grunder, då ska det kunna omprövas"

Inte helt orimligt kan man tycka. Dock troligen inget som har någon större effekt då bevisbördan blir svår.
  • KillBill

Redan idag så kan Sverige utvisa någon som gått uppehållstillstånd på felaktiga grunder. Det skulle vara befängt om SD börjar kräva saker som redan är lag. Däremot säger Jimmie Åkesson följande:

" -I den situation vi befinner oss i nu, så kan det vara rimligt att man till exempel omprövar permanenta uppehållstillstånd för människor som uppenbarligen inte längre har skyddsbehov. Sedan om det är juridiskt möjligt det vet inte jag, det får utredas"

• MrFahrenheit
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

Min sambo har bedrivit släktforskning sedan ett år tillbaka och jag har blivit konstaterat en blandning mellan Finsk, Belgisk, Svensk och Tysk påbrå...

Jag som trodde att jag var en pur-svensk individ ända sedan 1800-talets början och slut.Men så fel hade jag!

Under tiden som jag (egentligen) blev till så flydde uppemot 50% utav svenskarna land och rike för att söka bättre tillvaro för att fly ifrån fattigdom och missär och "kort" därefter så flydde folk ifrån annat håll tillbaka hit. Jag har en del släktingar i USA till följd utav detta och en del andra i Australien.

Jag vet inte varför jag ens nämner detta på ett forum som kan kallas Flashback #2, men ändå... Jag tror att det gör skillnad i slutändan....

Det jag försöker säga är att, vi människor gör vad vi kan för att överleva. Men om vi överger vår förmåga att visa empati, då är vi en förlorad varelse redan ifrån start!
    Jag är inte arg, jag är förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-12-07 21:45:38 följande:

Redan idag så kan Sverige utvisa någon som gått uppehållstillstånd på felaktiga grunder. Det skulle vara befängt om SD börjar kräva saker som redan är lag. Däremot säger Jimmie Åkesson följande:

" -I den situation vi befinner oss i nu, så kan det vara rimligt att man till exempel omprövar permanenta uppehållstillstånd för människor som uppenbarligen inte längre har skyddsbehov. Sedan om det är juridiskt möjligt det vet inte jag, det får utredas"

Redan idag är människor trötta på "lösningarna" som politiker har presenterat. Det finns ingen regional "lösning" likt den SD ständigt presenterar eller för den delen det IS kommer med (två sidor utav samma mynt)... Det finns helt enkelt enbart ETT globalt problem att lösa...

FN är ingen lösning (enbart ett nytt problem att lösa). Lösningen finns i att ALLA ska anpassa sig till alla andra(!?).Jag vet redan nu att detta kommer att bli ett stort problem då vi alla får en kommunism-varning redan ifrån start. Men FN är ju komunistisk redan ifrån start, det är enbart det att alla ifrågasätter den egentliga innberbörden utav det... Därför saknar FN egentlig betydelse...
  • Rutgers
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

Ingenting. Nä, de varken kan eller vill kasta ut honom. Låter som det är SVPs politik du tänker på men det partiet finns inte kvar som tur är. SMR har säkert liknande grejer men förhoppningsvis blir de aldrig stora nog att utgöra något påtryckning.

• MrFahrenheit
    Rutgers skrev 2015-12-07 22:23:22 följande:
    Ingenting. Nä, de varken kan eller vill kasta ut honom. Låter som det är SVPs politik du tänker på men det partiet finns inte kvar som tur är. SMR har säkert liknande grejer men förhoppningsvis blir de aldrig stora nog att utgöra något påtryckning.
    Jag tror att du först bör invänta ett svar innan du kan kommentera och ge förhastade kommentarer till vederbörande...
  • MrFahrenheit
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 21:35:04 följande:
    Det ska dock sägas att det direkta citatet från Åkesson är:

"Men det jag däremot tycker är att om man har fått ett permanent uppehållstillstånd på falska eller felaktiga grunder, då ska det kunna omprövas"

Inte helt orimligt kan man tycka. Dock troligen inget som har någon större effekt då bevisbördan blir svår.
    Du vet att cett itat är något både våra barn och vi själva får äta upp i framtiden. Varför ens ge sig på detta fenomen att "verka" bättre än alla andra?
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?