AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:
Hej!
Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?
Min sambo har bedrivit släktforskning sedan ett år tillbaka och jag har blivit konstaterat en blandning mellan Finsk, Belgisk, Svensk och Tysk påbrå...
Jag som trodde att jag var en pur-svensk individ ända sedan 1800-talets början och slut.Men så fel hade jag!
Under tiden som jag (egentligen) blev till så flydde uppemot 50% utav svenskarna land och rike för att söka bättre tillvaro för att fly ifrån fattigdom och missär och "kort" därefter så flydde folk ifrån annat håll tillbaka hit. Jag har en del släktingar i USA till följd utav detta och en del andra i Australien.
Jag vet inte varför jag ens nämner detta på ett forum som kan kallas Flashback #2, men ändå... Jag tror att det gör skillnad i slutändan....
Det jag försöker säga är att, vi människor gör vad vi kan för att överleva. Men om vi överger vår förmåga att visa empati, då är vi en förlorad varelse redan ifrån start!