Inlägg från: Superbus |Visa alla inlägg
  • Superbus

Vad händer honom om SD vinner?

Det är en väldigt relevant fråga. Inte vet jag! En annan relevant fråga är, vad händer om de inte vinner. Inte vet jag!

Precis så är det, säger någon att den vet, är det förbannad lögn som bara bygger på personens politiska uppfattning och har inget att göra med logiskt tänkande alls.

I min värld tänder man inte på för att se om det tar sig eller inte. Man ger helt enkelt fan i att tända på om man inte vill att det ska brinna.

• Superbus
    MrFahrenheit skrev 2015-12-08 00:14:56 följande:
    Det finns inget enkelt svar kring frågor som inte ställs rakt ut. 

Frågor är till för att ifrågasättas, på samma sätt som vi egentligen skapar våra egna problem. Det vi egentligen glömmer bort är att för varje givet problem vi ställs inför, så har vi minst 100 olika lösningar. 

Att bortse ifrån det, är ingen lösning...
    Jag är bara så trött på de båda sidorna som ska hetsa mot varandra och sprida ångest hos människor, istället för att ta sig samman och lösa de problem som finns. Ingen tjänar på antaget tjafs! Det blir som det blir och så bra vi gör det...

Kul sidfot Skrattande Vad är du mest förbannad på?
  • Superbus
    Har gjort det skrev 2015-12-10 07:28:41 följande:
    Trams. Det är inte ett dugg farligt i Sverige. Res runt lite i Sydamerika tex så kan vi börja snacka farliga ställen.
    Vad lever du i för land? Tror en hel del brottsoffer typ tjejer som blir våltagna 2 ggr på samma kväll inte håller med dig. Sydafrika är säkert farligare på många ställen men Sverige har väl inte gått i uvecklingen mot Nangilima precis.
  • Superbus
    Har gjort det skrev 2015-12-10 09:28:37 följande:
    Jag lever i Stockholm, Sverige och jag har varit med ett tag. Myter, rykten och halvsanningar har alltid varit i gång.
    Jag har också varit med ett bra tag. När jag va ung och en kille blev knivskuren till döds i samband med skolavslutningen blev det stora löpsedlar och efterföljande TV-debatter om föräldrarnas, skolans och polisens ansvar.

Idag går det knappt en dag utan rubriker om skottlossningar, knivskärningar, psykopater som slår ihjäl folk utan att veta varför efteråt. Jag tycker det är ganska naivt att avfärda detta som myter och halvsanningar.
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?