• Reflect

Skulle du kunna vara ihop med en SD:are?

Ja, Familjeliv. Vad säger ni? Skulle ni kunna dela erat liv med en person som öppet stödjer Sverigedemokraterna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara ihop med en SD:are?
  • Reflect
    Rataxes skrev 2015-09-25 21:32:46 följande:

Hypotetisk fråga. Det beror på personen. Skulle det vara när jag träffade min nuvarande sambo och att hon då var SD:are tror jag inte att det spelat någon roll.

OK, men om hon under dejtingfasen / i förhållandet hade yttrat en massa rasistiska saker?
  • Rataxes
    Reflect skrev 2015-09-26 15:44:14 följande:
    OK, men om hon under dejtingfasen / i förhållandet hade yttrat en massa rasistiska saker?
    Då hade det varit goodbye. Om hon däremot uttryckt en oro över hur invandringen fungerar och liknande saker hade det inte spelat någon roll. Det hade varit samma om jag dejtat någon någorlunda normal vänsterpartist som börjat jiddra om att staten ska ta över produktionsmedlen och att privat egendom är stöld, eller om jag varit ihop med en KD:are som börjat prata om att abort är mord.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Mumsigamamman

Nej. Ett förhållande skulle inte funka med så olika grundläggande värderingar. Vi skulle råka i luven på varandra om allt möjligt.

• Mumsigamamman

SD har ju inte bara pissig invandrarpolitik utan är också stockkonservativa vad gäller familjepolitik, det är främst de frågorna jag tänker på när det kommer till det dagliga livet i ett parförhållande. Med stor sannolikhet skulle den här eventuella partnern också vilja inskränka mina homovänners rättigheter och det är inte heller särskilt sexigt.

• todo nada
    Mumsigamamman skrev 2015-09-26 17:09:19 följande:

Sorry, vet inte varför den där blev dubbel.

Sånt tål att repeteras.
  • Anonym (Mjä)

Det är väl mer det att Sd är bakåtsträvare i sin generella politik som skulle få mig att undra hur personen är funtad. Just att de har invandringsfrågor med i politiken är inte vad som får mig att undra.

• Reflect
    Mumsigamamman skrev 2015-09-26 17:09:19 följande:

Sorry, vet inte varför den där blev dubbel.

Det är sant, SD är ett antifeministiskt parti. Det bör belysas lika ofta som rasismen.
  • Reflect
    Anonym (Mjä) skrev 2015-09-26 19:42:33 följande:

Invandringsfrågor med i politiken.

Det har väl alla partier?
  • Anonym (Mjä)
    Reflect skrev 2015-09-26 20:08:00 följande:

Det har väl alla partier?

Var din avsikt med "frågan" att upplysa mig om detta eller är du så dåligt insatt att du på riktigt ställer en sån fråga till en random människa?
  • Reflect
    Anonym (Mjä) skrev 2015-09-26 20:31:10 följande:

Var din avsikt med "frågan" att upplysa mig om detta eller är du så dåligt insatt att du på riktigt ställer en sån fråga till en random människa?

Förstnämnda. Ja, SD är de enda som vill ha en minskad invandring. Men det är långtifrån samma sak som att de andra partierna skulle sakna invandringspolitik. Detta är inte riktat personligt till dig dock.
Svar på tråden Skulle du kunna vara ihop med en SD:are?