• Svar på tråden Ni som stannar i Sverige denna sommar känner ni er lurade?
  • Penida

Nej, vem skulle ha lurat mig? Detta är knappast något jag hoppades på, tvärtom tycker jag att det är riktigt trist att sommaren hittills (jag lever fortfarande på hoppet, än är den inte över) mest har varit regn, blåst och kyla. Jag är en sån som gillar värme och sol och påverkas negativt både psykisk och fysiskt av den långa hösten och vintern så att den korta sommaren är så här känns ju lagom kul. Så här i efterhand hade jag gärna rest utomlands istället för att spendera hela sommaren i Sverige men jag åker hellre när det är äckligt kallt här.
    Idag har vi dock 25 grader här och sol och jag NJUTER för fullt.

Avskyr CIO-metoder
  • sextiotalist

Inte alls. Har haft en bra semester hittills. Just nu har jag tagit mig inomhus innan jag fick värmeslag.

Jag behöver inte högsommarvärme för att trivas.

Plockat massor av kantareller istället för badhäng.

• Dixie

blåsta?! det får man ju räkna med att svenska sommaren är opålitlig...... men jag reser hellre bort under höst/vinter, för det kvittar hur dålig den svenska sommaren är - den är bättre än svensk februari!

• fluu

Nej. Vi har haft det supermysigt hemma trots vädret. Eller ibland kanske till och med tack vare vädret. För mig som inte gillar värme är sommaren ändå inte förknippad med solande och värme.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2

Nej, jag känner mig inte lurad. Semesterresor har liksom aldrig varit något alternativ. Lite trist att ungarna inte fått vara och bada, men de har ju inte behövt få värmeslag ändå. Vårt värmerekord för i sommar ligger på 23 grader, tror jag, och vi har haft 5 ggr så mycket regn i juli som genomsnittet. Nåja, vi har ändå kunnat vara ute mellan regnskurarna!

• riboflavin

Nej, vi har anpassat oss efter vädret och fått en hel del gjort inomhus. Nu har jag ytterligare tre veckors semester och hoppas på några soliga dagar, men passar på att bygga altan utan att svettas ihjäl de dsgar det är grått eller regnar.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • M r a u

Nej, jag känner mig aldrig lurad av vädret. Kollar aldrig väderprognosen ens.

• Catti41

Alltså lurad är väl fel ord, man vet ju att så här blir det ibland, ibland blir det som förra året och fick jag bestämma så skulle vi ha sol och 28 grader från maj till oktober, men då känns det ju lite som om jag har bosatt mig på fel ställe.

Men jag ska inte sticka under stol med att före sommaren tänkte vi inte resa bort på höstlovet utan snarare vara hemma och "göra ingenting", men nu har vi ändrat oss. Nu åker vi nånstans dit det är hyfsat nära och lagom varmt. (Jag tippar Kanarieholmarna)

• Dexter dot com

Tycker sommaren har varit helt ok, kunde väl ha varit lite varmare på kvällarna men annars är jag helt nöjd. Har plockat kantareller sen midsomras och hoppas det fortsätter regna så svampsäsongen blir riktigt lång.

• Anonym (---)

Lurad? Nej, det här ÄR svensk sommar..

• Anonym (---)

Man glömmer kanske lätt bort att det inte är SÅ fantastiskt varmt här i Sverige..
Svar på tråden Ni som stannar i Sverige denna sommar känner ni er lurade?