• Svar på tråden Ni som stannar i Sverige denna sommar känner ni er lurade?
  • Lisasmor

Ja, fy vilken miss det var att stanna i Sverige den här sommaren! Känner mig väldigt snopen, som att jag missade sommaren helt. Som tur är har jag en resa bokad till Spanien i höst, som får kompensera lite för den uteblivna sommarkänslan.

• Butterscotch
    nevermind skrev 2015-08-04 08:53:32 följande:

Nej gud nej. Jag är alltid i Sverige på sommaren. Fattar inte varför man inte sparar utlandsresan till när det är svinkallt här.

Jag tänker ungefär likadant. Undviker solresor på sommaren och tar sånt på hösten/vintern/tidig vår istället.
  • Aniiee

Tycker sommaren har varit perfekt. Alldeles lagom. Förutom en dag, häromdagen, när jag var ute med en hund och det började störtregna så hunden visste inte om hon skulle gå framåt eller bakåt, gnällde och hade sig. Vi hade 30 meter hem när det började regna men det tog säkert fem minuter att gå..... regnet och vinden i ansiktet.

Though we think we witness, we're part of the scene.
  • Gert

Vem vill åka på hudcancersemester liksom?

Give ´em Hell!
  • Zarch

Nu kom jag ju iväg i två veckor vilket jag har varit mer än nöjd med. Kan sola i 12 timmar i stöten om det vore så, men visst har ju den svenska sommaren varit perfekt om man uppskattar sovmorgnar och tv-tittande. Ej att förringa, men enligt mig har vädret varit lite väl schizofrent för att vara i min smak.

• Majsan70

Tja, brist på sol o värme har genererat i en fin altan till huset, så NEJ vi har inte ångrat oss. 

• Anonym (Halvor)

Nej. Vädret har varit ganska normalt i södra delarna av landet. Jag finns i Skåne och här har medeltemperaturen varit lika hög, eller högre, än normalt.

• Aniiee
    Gert skrev 2015-08-04 12:18:51 följande:

Inte jag, räcker med att ha en cancer. Två skulle vara att utmana ödet lite väl mycket.
    Though we think we witness, we're part of the scene.
  • Zarch
    Gert skrev 2015-08-04 12:18:51 följande:

Vågar man heja på stollar som vevar med järnrör så vågar man väl jobba på brännan?

Bara att smörja in sig, cancer kan man få ändå...går aldrig att sia om sånt.
  • Sockervaddspinnen

Nej, vi har haft bra väder här, förutom sammanlagt elva dagar - då det har åskat och ösregnat, men jäklar vad mysigt vi haft det då i tältet på tomten! <3 Sedan passade vi då även på att fara till IKEA, Leklandet, samt ett museum. Plus lite hemmamys med kompisar, framför brasan, med regnet smattrande utanför och åskan dånande. Åh, det är ju så härligt!

Svar på tråden Ni som stannar i Sverige denna sommar känner ni er lurade?