• 8411143

SD näst största parti just nu!

Hela mätningen för juli månad ? junimätningen inom parentes

Vänsterpartiet 6,4 (6,9)
    Socialdemokraterna 24,1 (23,9)
    Miljöpartiet 6,4 (6,8)
    Sverigedemokraterna 23,3 (22,1)
    Centerpartiet 6,7 (6,3)
    Folkpartiet 4,4 (3,7)
    Moderaterna 20,8 (23,8)
    Kristdemokraterna 3,1 (2,1)

Vad säger familjeliv om detta?

• Svar på tråden SD näst största parti just nu!
  • Nerfherder
    Anonym (23%) skrev 2015-07-23 19:37:47 följande:

Det handlar inte om att jag inte kan stå för mina åsikter. Jag vill helt enkelt inte att min familj skall drabbas av tråkigheter bara för jag engagerar mig politiskt.

Inte för att jag förstår vad det har med tråden att göra
  • Rataxes

Ganska tragiskt. Det är bara att glömma ett nyval med såna siffror. Inte ens S + M tillsammans kommer upp i 50%, något man skulle kunnat hoppas på i ett ev. nyval. Man får väl hoppas på den regeringsombildning som det ryktas om. kanske Löfven gör sig av med några oduglingar till ministrar? Ex. Romson, Kaplan och Kunkhe, till att börja med.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:40:32 följande:

Ganska tragiskt. Det är bara att glömma ett nyval med såna siffror. Inte ens S + M tillsammans kommer upp i 50%, något man skulle kunnat hoppas på i ett ev. nyval. Man får väl hoppas på den regeringsombildning som det ryktas om. kanske Löfven gör sig av med några oduglingar till ministrar? Ex. Romson, Kaplan och Kunkhe, till att börja med.

Varför skulle det bli nyval? DÖ är ju till för att det inte ska bli nyval.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-23 22:46:37 följande:
    Varför skulle det bli nyval? DÖ är ju till för att det inte ska bli nyval.
    Det kan bli nyval av andra orsaker än att Löfven inte får igenom en budget... Vilket är vad DÖ handlade om. Det är inte säkert att DÖ överlever till nästa val, det mullras en hel del bland gräsrötter i alliansen.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Rutgers
    Anonym (?) skrev 2015-07-23 19:24:04 följande:
    Du är nog ganska representativ, många SD:are  vågar inte stå för sina åsikter.
    Undrar varför.
    För att andra inte klarar av att respektera dem. Rätt många tycker inte om att få sin bil nerkladad. Sina barn få en massa skit i skolan. Frugan utfrysten på jobbet etc. Mattias Karlsson har sagt att de står i en ordentlig utmaning att hitta icke-rasister som samtidigt vill arbeta med de.

• Rutgers
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:55:04 följande:
    Det kan bli nyval av andra orsaker än att Löfven inte får igenom en budget... Vilket är vad DÖ handlade om. Det är inte säkert att DÖ överlever till nästa val, det mullras en hel del bland gräsrötter i alliansen.
    För att det skall ske måste en 37-38 % av alliasen rösta igenom ett misstroendeförklaring. De hade väl en 42% ? Så det är bara en 5% kvar som inte skulle hänga på. Är väl inte så många som en 85% av alliasen som är gräsrötter?

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:55:04 följande:
    Fast det är ju uppenbart att det än så länge inte mullrat mer än att partierna fortsätter med samma politik. Inte ens EBT med sitt KD har på allvar velat utmana tanken på DÖ trots signaler om kursändring för att bli mer konservativa igen.

Istället kommer nog väljare och medlemmar att hoppa av (främst) M och istället kommer dessa att söka sig till SD, KD och kanske Borgerlig Framtid.

.

Så jag tror nog DÖ håller ett tag till. Tills partiledningarna i Alliansen inser att de tillsammans (mycket tack vare ett kraftigt minskande M) inte kommer att kunna utnyttja DÖ efter nästa val - inte kommer att bli större än SVMP.

kan eventuellt Alliansen ge upp DÖ. Men knappast innan.

.

Spännande tider.
  • pansarknekt
    Nerfherder skrev 2015-07-23 17:44:49 följande:
    Ja, för alla medier har fattat det Gert, inte har fattat. Det är inte riksdagsval, i år!
    Sentio juli 2015 ? SD näst störst med all time high på 23,3 %, solen skiner, det går bra nu
  • pansarknekt
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:40:32 följande:

Han skulle även behöva avsätta sig själv med
  • Nerfherder
    pansarknekt skrev 2015-07-24 11:32:13 följande:
    Sentio juli 2015 ? SD näst störst med all time high på 23,3 %, solen skiner, det går bra nu
    Vet du när det är val nästa gång?
  • Konservativ

Vilket institut har gjort denna undersökning? Varför är det ett frågetecken i rubriken?

Det som överraskar mig mest är att det går så dåligt för KD. Jag hade hoppats lite på dem som ett konservativt parti men inte ens den nya ledningen verkar klara av det och jag har förstått att det egentligen bara är den nya ordföranden som är ny. De andra är det gamla misslyckade gänget som sakta men säkert sett till att KD går in i historien. 

Jag är inte förvånad att SD ökat. Det är storleken på ökningen som är förvånande. Vad säger andra mätningar under sommaren?

• nihka
    Konservativ skrev 2015-07-24 11:57:35 följande:

Vilket institut har gjort denna undersökning? Varför är det ett frågetecken i rubriken?

Det som överraskar mig mest är att det går så dåligt för KD. Jag hade hoppats lite på dem som ett konservativt parti men inte ens den nya ledningen verkar klara av det och jag har förstått att det egentligen bara är den nya ordföranden som är ny. De andra är det gamla misslyckade gänget som sakta men säkert sett till att KD går in i historien. 

Jag är inte förvånad att SD ökat. Det är storleken på ökningen som är förvånande. Vad säger andra mätningar under sommaren?

Sentio. Det är inget frågetecken i rubriken. Bara en till mätning gjord i juli månad (18,7).

http://status.st/
  • Flash Gordon

Varför är det ett frågetecken i rubriken?

För att FL:s script inte klarar av att ta in vissa tecken när man kopierar och klistrar in från andra sidor. Det frågeteckenet är förmodligen ett tankestreck: "-"

.

KD:s partiledarinna är ju mammaledig. Reserven Jakob Forssmed försöker bara hålla skutan flytande.

Vi får nog vänta till EBT är tillbaka för att se om det verkligen finns något mer än varmluft att hämta där.

Givet läget finns det ingeting som är förvånande med SD:s tillväxt. SD spelar just nu ensamma på plan mot tomt mål efter de sju andra för närvarande står paralyserade vid sidan om och inte ens vågar sig in på plan.

Vi får väl se när/om de vågar börja bjuda på motstånd.
  • Konservativ
    Flash Gordon skrev 2015-07-24 21:37:00 följande:
    För att FL:s script inte klarar av att ta in vissa tecken när man kopierar och klistrar in från andra sidor. Det frågeteckenet är förmodligen ett tankestreck: "-"

.

KD:s partiledarinna är ju mammaledig. Reserven Jakob Forssmed försöker bara hålla skutan flytande.

Vi får nog vänta till EBT är tillbaka för att se om det verkligen finns något mer än varmluft att hämta där.

Givet läget finns det ingeting som är förvånande med SD:s tillväxt. SD spelar just nu ensamma på plan mot tomt mål efter de sju andra för närvarande står paralyserade vid sidan om och inte ens vågar sig in på plan.

Vi får väl se när/om de vågar börja bjuda på motstånd.
    FL:s script verkar inte vara det mest avancerade. EPA-kvalitet som det hette förr.

En partiledare som tar mammaledig låter ju väldigt trevligt. Men det fungerar inte.

SD:s tillväxt är verkligen enorm. Om man räknar från valresultatet.
  • nihka
    Konservativ skrev 2015-07-25 10:00:55 följande:
    FL:s script verkar inte vara det mest avancerade. EPA-kvalitet som det hette förr.

En partiledare som tar mammaledig låter ju väldigt trevligt. Men det fungerar inte.

SD:s tillväxt är verkligen enorm. Om man räknar från valresultatet.
    Det är väl att precis leva som man lär om man som partiledare för KD tar föräldraledigt.
  • m8r9a1j2
    nihka skrev 2015-07-25 11:27:30 följande:

Det är väl att precis leva som man lär om man som partiledare för KD tar föräldraledigt.

Du glömde: KVINNLIG partiledare för KD. En manlig partiledare för KD hade förväntats arbeta, det är så de ser på saken.
  • nihka
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-25 14:15:50 följande:
    Du glömde: KVINNLIG partiledare för KD. En manlig partiledare för KD hade förväntats arbeta, det är så de ser på saken.
    Vad grundar du det på?
  • m8r9a1j2
    nihka skrev 2015-07-25 14:58:50 följande:

Vad grundar du det på?

Konservativ syn på familjeliv inom KD.
Svar på tråden SD näst största parti just nu!