Är det min skyldighet som boendeförälder vid gemensam vårdnad att se till att pappan skriver på ett barnomsorgskontrakt?
Hej!
Detta handlar INTE om någon pågående vårdnadstvist!
Vi har heller INTE varit i vårdnadstvist och fått någon dom om något!
Vi har gemensam vårdnad och jag antar att jag (trots att vi inte har genomgått vårdnadstvist) ändå kallas "boendeförälder" eftersom barnet har mesta delen av sin dygnsvila hos mig och ca 2-4 nätter hos pappan.
(Stämmer det??)
Pappan, jag och alla andra berörda föräldrar, fick innan sommaren, mail från skolan med info om skolstarten. Skolan mailade om vilka papper skolan ville ha in påskrivna från oss föräldrar. Han kom inte heller till skolans infomöte i våras.
1. Vilka skyldigheter gentemot den andre vårdnadshavaren har jag som boendeförälder egentligen, när vi har gemensam vårdnad?
2. Är det MIN skyldighet att se till att han skriver på barnomsorgskontraktet när barnet ska börja skolan så att barnet får en fritidsplats???
Har han ingen egen skyldighet när han själv får mailen från skolan att se till att skolan får även hans påskrift?
Nu står dottern utan fritidsplats, eftersom han inte har skrivit på något papper om att hon ska få en fritidsplats...
Tacksam för snabbt svar...