• Anonym (Qwe)

Är det min skyldighet som boendeförälder vid gemensam vårdnad att se till att pappan skriver på ett barnomsorgskontrakt?

Men om han har barnen 2-4 dagar i månaden så gissar jag att det är du som behöver fritids? Ska inte då du ansöka om det? Om hans signatur krävs för att du ska kunna ansöka birde det väl lugga i ditt intresse att lösa det?

• Anonym (Qwe)
    Anonym (TS) skrev 2014-08-17 23:46:13 följande:
    Han ska hämta ibland under veckodagarna så det ligger verkligen i hans intresse att ha fritids. Men som någon skrev här ovan, varför ska jag behöva jaga honom med blåslampa när vi har gemensam vårdnad och han har skyldighet att ta sitt eget ansvar...? 

Jag är bara sååå trött på att jag alltid få dra det tunga lasset och han bara glider på en räkmacka...
    Fast du har barnen i stort sett på heltid och du måste du också dea ett tyngre lass...

Nej, jag anser att du som boendeförälder och den som är mest i behov av platsen ska ansöka och se till att han skriver under ansökan.

Har inte kommunen återkommit till dig när du lämnat in en ofullständig ansökan som saknade den andra vårdnadshavarens undersktift, för du har väl ansökt?
  • Anonym (Qwe)

Gissar av TS frånvaro att hon inte sökt utan tänkt jäklas med pappan i detta läget.

Svar på tråden Är det min skyldighet som boendeförälder vid gemensam vårdnad att se till att pappan skriver på ett barnomsorgskontrakt?