Vilket av dessa pojknamn föredrar du?
Vilket av dessa namn föredrar du och varför?
Vilket av dessa namn föredrar du och varför?
Min son heter Wilhelm efter min farfar men han kallas för Wille. Eg hade jag velat ha William men det är för vanligt...
De flesta är fina men Wilmer är coolt.
Min son heter Wilhelm efter min farfar men han kallas för Wille. Eg hade jag velat ha William men det är för vanligt...
Röstade på Wilhelm, gillar också Wilmer.
Tycker bäst om Wilhelm.
Personligen tycker jag att man fastnar på uttalet i namnet Wilhelm. Det flyter inte på lika bra som uttalet gör i exempelvis namnet William.
William är alltså, enligt mig, lättare att uttala än Wilhelm.
Dessutom så tycker jag Wilhelm låter alldeles för tyskt för att vara vackert. - Stiligt, ja, men knappast vackert.
Fast sedan har jag iof närmare till det engelska språket än till det tyska.
Absolut Wilhelm. Vackrast, manligast och seriösast. Eller möjligen varianten Willem.
Absolut Wilhelm. Vackrast, manligast och seriösast. Eller möjligen varianten Willem.
Jag tänker mer hur det låter. Något väldigt sött och barnsligt, typ Malte, låter oseriöst och knäppt på en vuxen man som kanske har en hög position. Tindra är sött på ett litet barn, men blir inte bra på en 40-årig chef som behöver ha respekt med sig. Typ.
Troligen för att, även om vi inte tänker på det idag, är mycket präglade av tyskan genom flera hundra år. Engelskan kom senare.
Wilhelm, det kommer bebisen i magen få heta om det blir en pojke :)
Tycker inte riktigt om något av namnen, men måste jag välja säger jag Vilhelm. Inte med W dock.
Personligen tycker jag att man fastnar på uttalet i namnet Wilhelm. Det flyter inte på lika bra som uttalet gör i exempelvis namnet William.
William är alltså, enligt mig, lättare att uttala än Wilhelm.
Dessutom så tycker jag Wilhelm låter alldeles för tyskt för att vara vackert. - Stiligt, ja, men knappast vackert.
Fast sedan har jag iof närmare till det engelska språket än till det tyska.