Hjälp! Min svärmor skaffat en liten kattunge enbart för att hennes barnbarn ska ha den att leka med när som hälsar på annars skiter hon i den :(
Känner att jag kommer bli osams med min svärmor snart. Hon har gått och skaffat en pytteliten kattunge som Max är 6-7 veckor. Denna katt har hon enbart skaffat för att hennes barnbarn som är 3 och 5 ska ha den att leka med när dom hälsar på.
Hon har katten i ett stort hus/lokal/allrum vet inte hur jag ska förklara. Det är stort där inne i alla fall och grejor ligger lite huller om buller. Dom ska även hålla på måla om där och det springer folk där på dagarna.
Svärmor är inte där så ofta heller och åker hem på kvällarna runt 18-19 kanske och kommer tillbaks någon gång under dagen dagen efter. Detta gör att den där stackars katten sitter själv i den stora lokalen fler timmar om dygnet än den har sällskap.
Katten får heller ingen kärlek. Kan inte tänka mig att svärmor ens rör katten utan den är till för barnbarnen. I ett litet rum i denna stora lokal står kattens mat, toa och sovplats tätt inpå varandra.
Jag blev så ledsen när jag var där första gången och såg hur katten kommer att få ha det. Den är ju så liten också. Den kommer få vara själv större delen av dygnet och barnbarnen är ju så små så katten får ju ingen kärlek av dom heller sen är som inte där jämt.
Jag sa till svärmor att jag vill ta me katten hem till mig och hennes son så länge när katten är så liten. Så nu är katten hos oss och jag hade en liten katt sen innan också som är 4 månader. Dom funkar bra ihop nu redan efter andra dagen.
Svärmor sa förr att katten är allas inte bara hennes och barnbarnens utan hela familjens. Fattar ingenting. Sen sa hon till mig att inte bli alltför fäst vid katten medan den är hemma hos oss.
Jag vet inte vad jag ska göra. Hon bor dessutom väldigt litet så katten skulle inte må bra där för hon är sällan hemma och kattstackarn kan ju inte bo in en lokal hela tiden :(
Vad ska jag göra? Ska jag säga till henne att katten får vara i lokalen ibland när jag är där eller när barnen kommer? Det är ju taskigt mot katten att flytta den också. Vet inte vad jag ska göra. Jag kommer bryta ihop om hon blir arg och vill ha tillbaks katten till lokalen :( jag vet inte om jag kan säga till henne att det är fel mot katten att den ska vara ensam och endast vara en lekkatt för barnbarnen.
Vad ska jag göra??? :(