Inlägg från: WilliamsMom |Visa alla inlägg
  • WilliamsMom

Hjälp! Min svärmor skaffat en liten kattunge enbart för att hennes barnbarn ska ha den att leka med när som hälsar på annars skiter hon i den :(

Det låter ju precis som för katterna på Lill-Skansen. De har också ett rum, - dock litet, - inrett som ett vardagsrum med saker lite hullerombuller, samt en inhägnad utomhus. De får inte heller speciellt mycket kärlek och kel.

• WilliamsMom
    Drottningen70 skrev 2014-07-13 13:28:26 följande:

De är inte ensamma och får vara med sin mamma länge ärthjärna. Således överhuvudtaget inte jämförbart med en ensam isolerad kattunge som tagits allldeles för tidigt från sin mamma.

"Ärthjärna"?

Jag talar om de större katterna - samt alla andra djur som lider brist på mänsklig kontakt.
  • WilliamsMom
    Drottningen70 skrev 2014-07-13 13:56:28 följande:

De klarar sig givetvis utmärkt pga att de har varandra fattar du väl... Jösses..

Så om jag skaffar fem katter, tio marsvin och sju kaniner - endast matar och gör rent hos dem - så är det okej och helt i sin ordning?
Svar på tråden Hjälp! Min svärmor skaffat en liten kattunge enbart för att hennes barnbarn ska ha den att leka med när som hälsar på annars skiter hon i den :(