Min 13 åriga son är ensam
Hej jag är en förälder som provat allt , min son önskar sig vänner men har inte modet att skaffa dem. Han har just nu bytat skola och det är inte lätt jag är med honom varje dag för han ska vänja sig vid miljön , för han har varit hemma det senaste 8 månaderna hur jag än gjorde fick jag inte iväg honom och innan dess var det frånvaro ca 1 dag i veckan som bara ökade ,,, försökte få hjälp av skolan , Bup men det kändes som om dom rykte på axlarna , nu på den nya skolan får vi hjälp men tyvärr tar det tid han har byggt upp skolfobi , ångest och är osäker , det är tufft han har inte velat vara ute för tänk om någon set honom och frågat varför var inte du i skolan vågade inte heller hålla kontakten med de få vänner på gamla skolan så det har resulterat i att det finns inga vänner bara på nätet och det är ju bra men detta skapar oxå ett spelberoende för man vill ju umgås . Jag har varit sjukskriven i 1 år för jag som förälder klarade inte av det att konstant vara orolig, ledsen och otroligt frustrerad jag vet fortfarande inte vad eller hur jag ska göra , min högsta önskan är att han kan vara i skolan , min andra önskan är att han haft en vän att hänga med ,,, låter kanske inte som något man önskar för det är så de flesta har det men inget annat hade gjort mig gladare. Kanske finns det någon , kanske vi kan hjälpa varandra !!!!!