Bella448 skrev 2014-06-01 09:08:45 följande:
Hej tror din dotter har så rätt , Phu 7 skoldagar kvar på denna termin som många är glada för jag är däremot kluven !! Ett långt sommarlov helt ensam så känner jag som förälder min son längtar till viss del för då kan han hänga på nätet ( tror han ) jag får jobba hårt för att han ska se världen utanför , vet inte riktigt hur jag ska gå till väga men känner att jag måste försöka , ang din dotter känner jag med dig och jag kan förstå hennes känslor , rädslan att vara annorlunda , att vara i skolan är utan tvekan tufft för många , många tror oxå att det finns bara dom som känner så , som jag sa till min son , det finns alltid någon som hoppas när där kommer en ny i klassen att kanske han kan bli min nya vän , personen i klassen kanske inte verkar ensam just där men är det kanske ändå ,,, ibland önskar jag att rädslan inte fanns den stoppar så mycket , så vad gör man ett helt lov när man inte har någon kompis att ringa , umgås med ??? Delta i sommar aktiviteter ensam finns inte rädslan är för mäktig ! Detta äter upp mig som förälder ,,,,,
ja,Jag själv tvingar ut min dotter på läger och sånt.
Men det värkar inte funka för jag brukar få samtal om att min dotter sitter ensam uppe i skogen eller i sin stuga hela dagarna och vägrar att komma ut för att hon inte känner några.
Men på somrarna så kan hon bada och ha kul.
Läsa böcker gör hon ofta,Och sällan pratar med någon,Inte ens med mig och min man.
Och ibland då jag och hon går ut för att skaffa kompisar SÅ vägrar hon följa med.
Och när nya personer kommer till klassen så värkar det som om dom inte vill vara med en ganska ensam tjej.
Istället vill dom ju vara med dom populära.
Och min oro för min dotter är att hon alltid kommer vara ensam i skolan?
Iband då hennes yngre syster har kompisar hemma så brukar jag höra henne viska "Om jag bara hade kompisar" Det gör så ont att höra min snälla söta flicka säga så.....
Ibland gråter jag i smyg för henne.
Ett barn ska inte få vara så ensamt som dom här två.
Bara för att dom är blyga och rädda.