Känd äggdonator?
Hej allihopa!
Har varit inne här ett par gånger och läst många inlägg. Det gör så ont att läsa om hur många av er inte kan uppfylla er stora önskan om barn på en naturlig väg.
Jag har själv levt mitt liv med närstående som haft samma problem. Därför beslutade jag för drygt ett år sedan att jag ville donera ägg. Har nu tagit andra omgången av prover och i första stadiet ser allt ok ut, så jag kommer antagligen snart att börja behandlas..
Min fråga/undran är nu:
Jag har läst här på FL att man inte behöver vara anonym, utan kan välja att donera till en speciell person. Det skulle jag tycka kännas bra, inte för att på något sätt lägga mig i barnets liv, utan mer få följa hur det gåroch överhuvudtaget veta om det fötts ett barn. Det finns visst något som kallas korsdonation också, det verkar ju också vara en bra ide.
Nu är det inte så att jag känner någon som är i behov av äggdonation, så min undran är allmän till er som befinner er i den positionen: Hur skulle ni ställa er till att den donerande kvinnan vill vara känd? Oavsett om hon är den biologiska givaren eller om det skett en korsdonation.
Skulle ni känna att det påverkar er relation med barnet?
Nu menar jag ju givetsvis inte att man ringer varje dag och så, utan mer på en informativ nivå, ex: Om det fungerade, om det blev en pojke/flicka och sådana saker...
Massor av kramar och LYCKA TILL till alla er som väntar!!